Publinova logo
project

BECOME


Beschrijving

BECOME richt zicht op de overgang naar een circulaire economie door de link tussen onderwijs en de arbeidsmarkt te versterken. Het doel is om studenten en werknemers (van nu en in de toekomst) op te leiden, om oplossingen en bedrijfsmodellen voor deze circulaire economie te ontwikkelen.


Doel

Het BECOME (Boosting Circular Economy Expertise through Learning Communities) project heeft als doel de vaardigheden van toekomstige experts in de circulaire economie te bevorderen. Om in te spelen op de noodzaak van een overgang naar een circulaire economie, moeten we de samenwerking tussen het onderwijs en de arbeidsmarkt versterken om huidige en toekomstige professionals op te leiden die in staat zijn oplossingen voor de circulaire economie en de bijbehorende bedrijfsmodellen te ontwikkelen.


Resultaten

De volgende resultaten worden verwacht in dit project:



  • Het bevorderen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame ontwikkeling. 

  • Het bevorderen van circulaire vaardigheden en competenties bij leerlingen, onderwijspersoneel en andere werknemers.

  • Het verbeteren van de kwaliteit en relevantie van de ontwikkelde en gecertificeerde vaardigheden met een focus op het stimuleren van Circulaire economie.

  • Het faciliteren van de uitwisseling en co-creatie van kennis tussen (hoger)onderwijsinstellingen, beroepsopleidingen, de arbeidsmarkt en andere belanghebbenden.


BECOME bereikt dit door sterke leergemeenschappen voor de circulaire economie, of "Circular Hubs", op te bouwen waarin experts deelnemen aan trainingsactiviteiten, de nieuwste kennis en best practices delen om het essentiële doel van het opleiden van toekomstige experts in dit domein te bevorderen.


Aanpak

BECOME combineert de expertise van twee beroepsopleidingen, vier hoger onderwijsinstellingen en vier bedrijven uit vier Europese landen, namelijk Finland, Nederland, Bulgarije en Slovenië.


Producten

Er zijn geen producten gekoppeld



Projectstatus

Lopend

Startdatum

Einddatum

Regio

Niet bekend