CROWD staat voor: Communicatie Richtlijnen Over Waarde van Duurzaamheid. Dit tweejarige onderzoeksproject richt zich op het ondersteunen van communicatieprofessionals in het verhogen van de waardeperceptie van duurzame voeding bij consumenten. Ons onderzoek ontwerpt communicatiestrategieën die nauw aansluiten op de motieven en weerstanden van de consument én het type product en die de meerwaarde van duurzame voeding centraal stelt. Het project wordt uitgevoerd door Hogeschool Utrecht (HU) en de HAS Hogeschool, samen met experts uit de praktijk
Via ontwerpgericht praktijkonderzoek ontwikkelt dit project een digitale handleiding voor (marketing)communicatieprofessionals, om daarmee een beweging in gang te zetten die duurzamere voedingskeuzes gemakkelijker maakt voor de consument.
In de eerste fase bouwen we aan een holistisch beeld van (on)bewuste consumentenmotivaties en weerstanden. Vanuit deze inzichten ontwikkelen we persona’s van verschillende consumententypen en wordt de digitale handleiding met praktische (marketing)communicatierichtlijnen opgesteld.
Via een Design Thinking aanpak gaan we consumentenmotivaties en weerstanden in kaart brengen, consumenten persona’s ontwikkelen en communicatierichtlijnen opstellen. Gedurende het project werken we nauw samen met onze kennis- en praktijkpartners, onder andere via werksessies, co-creatie en praktijkvalidatie.
Er zijn geen producten gekoppeld
Lopend
Niet bekend