Leraar zijn in tijden van klimaatverandering is onzeker. We weten niet hoe de toekomst eruit ziet. Dit maatschappelijke vraagstuk vraagt iets van het onderwijs. In dit project willen we weten met welke onzekerheden onze leraren (in opleiding) te maken krijgen en wat voor emoties het opwekt.
Leraar zijn in tijden van klimaatverandering is onzeker. We weten niet hoe de toekomst eruit ziet. Dit maatschappelijke vraagstuk vraagt iets van het onderwijs. In dit project willen we weten met welke onzekerheden onze leraren (in opleiding) te maken krijgen en wat voor emoties het opwekt.
DoelWe ontwerpen een spel om ongemak en emoties rondom klimaatverandering te ervaren. Het dialoog naderhand is op basis van een beproefde leidraad en vindt plaats om bespreekbaar te maken wat dit ongemak met de identiteit van het leraarschap doet.
Resultaten
20 november 2021 - 01 december 2022
We werken samen met Hugo Schuitemaker en Lianne Polinder van de Design Innovation Group. We bouwen verder op Noord Vertrekt, een spel ontworpen door Hugo, en onderzoeken de impact die dit heeft in het onderwijs.