Uit cijfers van het CBS zien we dat de vraag naar biologische producten achterblijft. De meerprijs die consumenten moeten neerleggen voor biologische productalternatieven blijkt een belangrijke belemmering te zijn voor de overstap naar biologisch. Hoe kunnen we deze gepercipieerde prijsbarrière bij de consument overkomen?
Met dit onderzoek willen we bijdragen aan de ontwikkeling van wetenschappelijke en toepasbare kennis waarmee we biologische producenten, groene marketeers en creatieve bureaus handelingsperspectief geven om gericht marketinginterventies te ontwerpen die de gepercipieerde prijsbarrière voor biologische producten overkomen.
Het onderzoek levert aanvullend inzicht in de onderliggende reflectieve en impulsieve determinanten van het (negatieve) waardeoordeel van de consument voor biologische voeding en de potentie om via deze determinanten dit positief te veranderen een daarmee keuzegedrag te stimuleren.
Bovenstaande resultaten zullen worden opgeleverd via drie verschillende deelstudies. In deelstudie 1 wordt gebruik gemaakt van multimethodisch onderzoek om alle determinanten in kaart te brengen. In deelstudie 2 en 3 zal via experimenten worden onderzocht welke determinanten in staat zijn de prijsbarrière te verminderen en keuzegedrag te stimuleren.
Er zijn geen producten gekoppeld
Lopend
Niet bekend