In de 21ste eeuw groeit het bewustzijn dat ondernemingen meer doelen kunnen
dienen dan alleen financiële winst. Deze combinatie van people, planet and profit
leidt tot organisaties die eerder waarde-gedreven dan resultaat-gedreven zijn. Ons
onderzoek zich op de professionals die in dergelijke bedrijven werken. Zij zijn
degenen die in hun dagelijks werk de missie van het bedrijf uitvoeren. De vraag is
hoe zij uiting gev
tegenkomen. Door middel van action research laten we de professionals aan het
woord over hetgeen zij het beste kennen: hun werk. Studenten van economische
opleidingen uit het Hbo en Mbo voeren op de werkvloer interviews en observaties
uit onder begeleiding van onderzoeksdocenten. De resultaten hiervan zullen door
meta-analyse van de praktijkpartners, studenten en docenten leiden tot een profiel
van waardegedreven professionals dat gebruikt kan worden voor bedrijfsleven (HRbeleid)
en beroepsonderwijs. Hiermee sluiten we aan op de Human Capital Agenda
voor Nederland: het opleiden van talentvolle werknemers in de 21ste eeuws die in
tijden van onzekerheid en verandering kunnen varen op een moreel kompas.