Project

Handelingsrepertoire van vernieuwers in VUCA-onderwijsinnovaties

Overzicht

Projectstatus
Afgerond
Start datum
Eind datum
Regio

Doel

Het doel van dit onderzoek is te begrijpen welk handelingsrepertoire vernieuwers gebruiken op kritische momenten en hoe dit het verloop van onderwijsinnovaties beïnvloed. Het onderzoek beoogt bij te dragen aan succesvol verloop van VUCA-onderwijsinnovaties door een gewenst handelingsrepertoire te ontwikkelen.


Beschrijving

Onderwijsinnovaties verlopen niet als lineair, strak gepland proces, maar grillig in een VUCA (Volatiel, Onzeker, Complex en Ambigu) omgeving. Onderwijsvernieuwers hebben voelsprieten nodig, oftewel situationeel bewustzijn, om hierin te kunnen handelen en het innovatieproces de juiste richting op te sturen. Ansfrida Vreeburg onderzoekt in dit promotietraject het handelingsrepertoire van onderwijsvernieuwers.

Doel

Het doel van dit onderzoek is te begrijpen welk handelingsrepertoire vernieuwers gebruiken op kritische momenten en hoe dit het verloop van onderwijsinnovaties beïnvloed. Het onderzoek beoogt bij te dragen aan succesvol verloop van VUCA-onderwijsinnovaties door een gewenst handelingsrepertoire te ontwikkelen.

Resultaten

Een toolbox voor vernieuwers in onderwijsinnovaties

Looptijd


01 april 2021 - 31 maart 2025




Reacties voor dit item zijn uitgeschakeld
© 2024 SURF