Korte beschrijving van het verloop van het project (max ½ A4)
Het doel van het project was als volgt: “Het is de bedoeling in dit project
assortimentsuitbreiding door middel van nieuwe concepten op basis van groenten voor Gruun
te ontwikkelen. Hiermee wil Gruun zichzelf als merk uitbreiden om zo een stevigere basis in de
markt te krijgen.”
Tijdens de haalbaarheidsstudie heeft Chantal van der Noordt een opdracht bij de HAS
neergelegd. Hiervoor heeft de HAS 2 afstuderende studenten aan een beroeps opdracht laten
werken. Deze afstudeeropdracht duurde 20 weken en hebben de studenten succelvol
afgerond. Chantal van der Noordt, was als opdrachtgever erg tevreden over de opgeleverde
resultaten en het enthousiasme van de studenten. Op dit moment is Chantal aan het kijken
hoe er eventueel producten van de studenten geproduceerd kunnen worden.
In dit onderzoek wordt gekeken of Hartstikke Gruun potentie heeft om als bedrijf uit te groeien. Hartstikke Gruun zet zich in om de groente inname bij de consument te verhogen. Het product, groenteplakken, is al meerdere malen bekroond met een prijs maar er is aanvullend onderzoek nodig om te kunnen vaststellen of Hartstikke Gruun commercieel haalbaar is. Dit wordt gedaan door een houdbaarheidsonderzoek en optimalisatie van het product en de verpakking, onderzoek welk verkoopkanaal met bijbehorende doelgroep, naam en verpakking het meest geschikt is voor Hartstikke Gruun.