Het project is na de start iets aangepast in opzet. Door een vertraagde levering van de robot-arm bij Saxion zijn de proces testen allemaal bij Vertico uitgevoerd. Hiermee was ook een wijziging van budget nodig.
De proces testen waren gelukkig afgerond voor corona/lockdown periode toe sloeg.
Vermits het onverstandig was om elkaar fysiek te ontmoeten zijn het uitwerken van het
businessmodel-canvas alsook de user testen tot een minimum beperkt.
Besloten is om de tijd te gebruiken waar deze wel gebruikt kan worden: het realiseren van de slicer in de online omgeving.
Dit heeft geresulteerd in een versnelde lancering van de Slicer XL (www.slicerxl.com).
Er is voldoende traffic op de website en in het 3D betonlab in Saxion is er ook succesvol mee geprint
Het project is na de start iets aangepast in opzet. Door een vertraagde levering van de robot-arm bij Saxion zijn de proces testen allemaal bij Vertico uitgevoerd. Hiermee was ook een wijziging van budget nodig.
De proces testen waren gelukkig afgerond voor corona/lockdown periode toe sloeg.
Vermits het onverstandig was om elkaar fysiek te ontmoeten zijn het uitwerken van het
businessmodel-canvas alsook de user testen tot een minimum beperkt.
Besloten is om de tijd te gebruiken waar deze wel gebruikt kan worden: het realiseren van de slicer in de online omgeving.
Dit heeft geresulteerd in een versnelde lancering van de Slicer XL (www.slicerxl.com).
Er is voldoende traffic op de website en in het 3D betonlab in Saxion is er ook succesvol mee geprint
Veel onderwijsinstellingen ervaren het als een lastig vraagstuk om kwalitatief hoogwaardig onderwijs te bieden aan leerlingen voor wie het Nederlands niet de enige taal waarin ze leren en leven. Scholen en leerkrachten daarbinnen zijn echter in zeer wisselende mate voorbereid op het omgaan met deze heterogeniteit, zeker waar het gaat om nieuwkomers. Landelijk beleid ten aanzien van pedagogisch-didactische aanpakken en professionalisering van leraren ontbreekt; ‘nieuwkomersvoorzieningen’ kennen geen wettelijke eisen aan bekwaamheden van personeel . Ook voor regulier onderwijs ontbreekt een referentiekader voor professionalisering van docenten om meertalige leerlingen, en zeker nieuwkomers recht te doen.
Een inclusieve pedagogisch-didactische benadering belegt zorg voor nieuwkomers niet alleen bij experts maar ook bij alle professionals in het reguliere onderwijs binnen een schoolbrede, meerjarig taal/talenbeleid. De op regionale basis opgebouwde expertise over de transitie naar zo'n inclusieve werkwijze wordt momenteel niet systematisch uitgewisseld.
Het beoogde consortium van hogescholen/lectoraten, opleidingen en scholen uit PO, VO en MBO wil de kennisinfrastructuur verder versterken rond professionals en onderwijsinstellingen die een verandering willen inzetten richting een inclusieve benadering van onderwijs aan nieuwkomers en andere meertalige leerlingen. Met het oog hierop verbindt het consortium een bestaand landelijk netwerk van relevante lectoraten met, op het thema actieve, regionale samenwerkingsverbanden van scholen en lerarenopleidingen in het noorden, midden en zuiden van het land.
Er zijn geen producten gekoppeld
Afgerond
Niet bekend