We willen inzicht geven in de overwegingen die een rol spelen bij het maken van die ontwerpkeuzes binnen de principes van programmatisch toetsen én hoe die passen bij de opleiding specifieke context waarin programmatisch toetsen geïmplementeerd is.
Een groeiend aantal opleidingen in het hoger onderwijs heeft programmatisch toetsen geïmplementeerd. Programmatisch toetsen is een toetsconcept waarin de formatieve en summatieve functie van toetsen wordt verweven. Hoewel er consensus is over de theoretische principes van programmatisch toetsen, maken opleidingen verschillende concrete ontwerpkeuzes, passend bij hun eigen context.
DoelMet dit project willen we inzicht geven in de overwegingen die een rol spelen bij het maken van die ontwerpkeuzes binnen de principes van programmatisch toetsen én hoe die passen bij de opleiding specifieke context waarin programmatisch toetsen geïmplementeerd is.
ResultatenDit project resulteert in:
Looptijd
01 september 2022 - 30 augustus 2023
Eerst zullen 30 beschikbare portretten van opleidingen die programmatisch toetsen hebben geïmplementeerd kwalitatief worden geanalyseerd op hun ontwerpkeuzes en opleiding specifieke kenmerken. Vervolgens zullen verdiepende interviews duiding geven aan de onderliggende afwegingen en argumenten bij die gemaakte ontwerpkeuzes.
DownloadsFactsheet: 11 Ontwerpkeuzes in Programmatisch Toetsen