Lectoraat Crossmedia van de Hogeschool van Amsterdam gaat samen met creatief bureau Fonk, Centrum
Wiskunde en Informatica en festival deBeleving een inventariserend project starten gericht op het effect van
gepersonaliseerde aftermovies op de verlening van de beleving bij festivals. Daarbij wordt gekeken naar de
beleving van de bezoeker en de technische (front end en netwerk) aspecten om dit mogelijk te maken. Het is
een aanzet voor een groter project gericht op festivalbeleving.
De output zal zijn:
• Eén of meerdere Business modellen vanuit het STOF model gebaseerd op:
o Ontwerpprincipes voor de front- en backend van een app voor gepersonaliseerde video
(FONK)
o Verwachtingen en behoeftes van bezoekers met betrekking tot gebruik van draadloze
netwerken in festivals (CWI)
o Gebruikersonderzoek over de beleving tijdens en na festival deBeschaving (HvA)
• Demonstrator in de vorm van een concrete innovatieve dienst (gepersonaliseerde
aftermovie) voor het verlengen van de customer experience voor festivals
• Netwerkbijeenkomsten met HvA, Fonk, CWI en festivals door aansluiting bij SAX programma
• Interne vooraanmelding HvA en consortium vorming RAAK subsidie aanvraag.