De postdoc wordt vanuit de onderzoeksgroep Zorg & Welzijn van NHL Stenden hogeschool verbonden aan het SiA Sprong FAITH programma. De postdoc richt zich op onderzoek naar een gepersonaliseerde aanpak van frailty met name vanuit het perspectief van kwetsbare oudere(n).
In het 8-jarige Sprong FAITH bundelen een groot aantal zorg- en patiëntbelangenorganisaties uit Noord-Nederland hun expertise en ervaringen op het gebied van frailty om te komen tot een doelmatige gepersonaliseerde aanpak. Het FAITH consortium beoogt gezamenlijk praktijkgericht frailty-onderzoek naar gepersonaliseerde assessment en profilering, gepersonaliseerde preventie, zorg en revalidatie en gepersonaliseerde technologie. Het 8-jarige Sprong FAITH onderzoek gebeurt in drie fasen. De postdoc-aanvraag betreft de 1e fase (periode 2018-2020), waarbij de focus vooral ligt op het inventariseren van determinanten van frailty, beschermende- en risicofactoren en de persoonlijke wensen en behoeften van de kwetsbare ouderen en hun sociale omgeving. Daarbij wordt nauw samengewerkt met een postdoc van de Hanzehogeschool Groningen, die zich binnen het thema richt op het perspectief van de zorgprofessionals.
De werkzaamheden van de postdoc-kandidaat zullen worden uitgevoerd binnen de onderzoeksgroep Zorg & Welzijn en de Academie Gezondheidszorg. De aanvraag sluit aan op de missie van de onderzoeksgroep Zorg en Welzijn om met praktijkgericht onderzoek bij te dragen aan de vitaliteit van burgers in de regio Noord-Nederland vanuit het NHL Stenden hogeschool zwaartepunt Vital Regions. Binnen Sprong FAITH zijn lectoren van de onderzoeksgroep betrokken als programmaleider dan wel werkpakketleider.
Naast de senior onderzoekerstaken heeft de postdoc een taak in het begeleiden van studenten en onderzoekers. De helft van de aanstelling wordt ingezet in het onderwijs, met name voor het afstudeeronderzoek bij de opleiding Verpleegkunde.
NHL Stenden hogeschool is begin dit jaar gefuseerd en is bezig met het doorontwikkelen van het beleid rondom de duurzame verwevenheid van onderwijs en onderzoek en ontwikkelperspectief voor docent-onderzoekers.