Het bieden van toekomstbestendig hoger onderwijs is complex en maakt het docentenberoep veelzijdig. Deze review brengt die veelzijdigheid in kaart, rekening houdend met de verschillende werkcontexten van docenten en combinaties van hun rollen.
Het bieden van toekomstbestendig hoger onderwijs is complex en maakt het docentenberoep veelzijdig. Deze review brengt die veelzijdigheid in kaart, rekening houdend met de verschillende werkcontexten van docenten en combinaties van hun rollen. De verworven inzichten kunnen vervolgens bijdragen aan het bevorderen van wendbaarheid, professionele ontwikkeling en samenwerking in teams.
DoelMet deze overzichtsstudie beogen we verschillende docentrollen en mogelijke combinaties te identificeren, rekening houdend met verschillende werkcontexten van docenten. Dit overzicht levert hedendaagse rolbeschrijvingen op die kunnen helpen bij het bevorderen van wendbaarheid, professionele ontwikkeling en samenwerking in teams.
Resultaten
01 september 2022 - 30 september 2023
in vijf stappen (Arksey & O’Malley, 2005) wordt een scoping review uitgevoerd:
NRO Overzichtsstudies voor het hoger onderwijs 2021, projectnummer 40.5.22945.018.