Onderwijsprofessionals staan voor complexe uitdagingen die samenwerking vereisen. In interactie ontstaat nieuwe kennis en betekenisgeving. Daarom onderzoeken we hoe onderzoekend vermogen en sociaal kapitaal in samenspel bijdragen aan duurzame onderwijsverandering.
Dit project onderzoekt hoe onderzoekend vermogen en sociaal kapitaal samen duurzame onderwijsverandering bevorderen. We verkennen hoe onderwijsprofessionals kennis creëren, delen en toepassen binnen samenwerkingsverbanden en welke netwerken en interacties dit proces ondersteunen. Door inzicht te krijgen in deze dynamiek, willen we handvatten bieden om veranderprocessen in onderwijsorganisaties effectiever en duurzamer te maken.
Dit project versterkt duurzame onderwijsverandering door het samenspel tussen onderzoekend vermogen en sociaal kapitaal te onderzoeken. Het creëren, verbinden en benutten van kennis is geen losstaand proces, maar verweven met sociale structuren waarin betekenis wordt gegeven aan kennis. Samenwerking en betekenis geven aan kennis vormen een dynamisch en cyclisch proces. Door deze wisselwerking expliciet te maken en te versterken, ontwikkelen onderwijsprofessionals vaardigheden om kritisch te reflecteren en veranderprocessen duurzaam te verankeren.
Er zijn geen producten gekoppeld
Onbekend
Niet bekend