In dit onderzoeksproject wordt op zoek gegaan naar nieuwe manieren om betekenisvol lesmateriaal te maken op het snijvlak van technologie, wetenschap en kunst. Het lesmateriaal is gericht op het ontwikkelen van de 21e eeuwse vaardigheden creatief denken, probleem oplossen, kritisch denken en samenwerken voor leerlingen in het voorgezet onderwijs. Het beoogde lesmateriaal is transdisciplinair: dat wil zeggen dat expertises uit verschillende vakgebieden zodanig met elkaar verweven moeten wor-den dat er sprake is van een diepe integratie van kennis en vaardigheden (Marshall, 2014). Om dit les-materiaal te ontwikkelen wordt een team samengesteld met docenten (kunstvakken en bètavakken), kunstenaars, ontwerpers en wetenschappers. Deze heterogene groep gaat met elkaar aan de slag in ontwerplabs, waarin zij zich buigen over thema’s en vraagstukken uit de actuele praktijk van de bedrij-ven en collectieven in de Amsterdamse broedplaats A Lab. In de ontwerplabs ontwikkelen de deelne-mers lesmateriaal dat later geïmplementeerd wordt op de deelnemende VO-scholen.