Purpose: Recent advancements in wearable computing offer opportunities for art galleries to provide a unique experience. However, to ensure successful implementation of this new technology in the visitor industry, it is essential to understand user requirements from a visitor’s point of view. Therefore, the aim of this paper is to investigate visitors’ requirements for the development of a wearable smart glasses augmented reality (AR) application in the museum and art gallery context. Design/methodology/approach: Interviews with 28 art gallery visitors were conducted and an affinity diagram technique was used to analyze the interviews. Findings: The findings reveal that wearable AR is in its infancy and that technical and design issues have to be overcome for a full adoption. It reveals that content requirement, functional requirement, comfort, experience and resistance are important when developing and implementing the wearable AR application in the museum and art gallery contexts. Originality/value: Mapping user requirements in the wearable smart glasses AR context using an affinity diagram is a new approach and therefore contributes to the creation of knowledge in the tourism domain. Practically, the area of wearable technologies and AR within the tourism and visitor industry context is still relatively unexplored, and the present paper provides a first foundation for the implementation of wearable smart glasses AR applications in the museum and art gallery context.
LINK
This literature review reports on the assumed relations between primary school teachers' knowledge of technology and pupils' attitude towards technology. In order to find relevant aspects of technology-specific teacher knowledge, scientific literature in the field of primary technology education was searched. It is found that teacher nowledge is essential for stimulating a positive attitude towards technology in pupils. Particularly, teachers' enhanced Pedagogical Content Knowledge is found to be related to pupils' increased learning and interest in technology. Six aspects of technology-specific teacher knowledge that are likely to play a role in affecting pupils' attitude are identified and schematically presented in a hypothetical diagram. It is concluded that more empirical vidence on the influence of technology-specific teacher knowledge on pupils' attitude is needed. The hypothetical diagram will serve as a helpful tool to investigate the assumed relations between teacher knowledge and pupils' attitude empirically.
LINK
Junior design professionals experience conflicts in collaboration with others, with value differences being one of the issues influencing such conflicts. In a retrospective interview study with 22 design professionals, we collected 32 cases of perceived conflicts. We used a grounded theory approach to analyse these cases, resulting in five conflict categories that group 24 distinct value differences arising in 10 critical moments, an event that causes the value-based conflict. Thus, value differences are underlying the perceived conflicts of junior design professionals on many different occasions during collaboration with others. Conclusions are drawn on setting up guidelines for addressing values in co-design practices and supporting junior designers in their professional development.
MULTIFILE
Aanleiding De geestelijke gezondheidszorg (GGZ) staat voor een grote opgave: er moet fors bezuinigd worden terwijl de kwaliteit van de zorg gehandhaafd moet blijven. Inzet van beeldcommunicatie kan hieraan een bijdrage leveren. Zorgverleners zijn echter niet of nauwelijks getraind op beeldcommunicatie. Ze zijn juist geoefend om subtiele signalen te interpreteren die via beeldcommunicatie niet of veel moeilijker waarneembaar zijn. Doelstelling De ambitie van het project is om GGZ-zorgverleners te ondersteunen bij het effectief inpassen van beeldbellen in de eigen zorgverlening. Daarvoor moeten de volgende drie doelen bereikt worden. 1. het verkrijgen van kennis en inzichten over de vraag waarom het (intensiever) inzetten van beeldbellen voor de GGZ-zorgverleners nu zo moeilijk is; 2. het omzetten van deze kennis en inzichten in producten die recht doen aan de complexiteit van de GGZ-problematiek en daarnaast praktisch toepasbaar zijn voor de drukbezette professional; 3. het verrijken van de opleidingen Verpleegkunde van deelnemende hogescholen Windesheim en Hanzehogeschool Groningen met modules en minoren waarin de verworven kennis en producten zijn geïntegreerd. De onderzoekers verzamelen data via diepte-interviews. Zij analyseren deze data met behulp van de affinity-diagrammingmethode. De resultaten van de analyses worden in workshops gedeeld met de GGZ-medewerkers en getoetst, om kennisuitwisseling en nadere vraagarticulatie te bevorderen. Beoogde resultaten De zorgverleners hebben behoefte aan praktische informatie en handvatten. De beoogde resultaten van het project zijn in eerste instantie een praktijkverhalenboek, video testimonials en checklists. Vervolgens kan daarop een e-learningmodule of MOOC en een serious game worden gebaseerd. Deze hulpmiddelen krijgen ook een plaats in het onderwijs van de verpleegkundeopleidingen van de deelnemende hogescholen.