In deze workshop hebben deelnemers, in tweetallen, een Bluetooth Low Energy device ontwikkeld met behulp van de MBED online embedded-software omgeving en het Nordic ontwikkelbord. Deelnemers hebben ervaren hoe eenvoudig het is om een embedded-software te ontwikkelen met MBED en hoe eenvoudig het is om het platform draadloos aan een smartphone te koppelen. Wij hebben laten zien dat de ontwikkelomgeving eenvoudig is dat het ook studenten en leerlingen hier snel mee aan de slag kunnen. Voor de workshop is enige kennis van C++ gewenst. De workshop was gericht op iedereen die nog nooit met embedded systemen hebben gewerkt. De workshop is beschikbaar via https://os.mbed.com/users/wkleunen/code/saxion_nioc/
LINK
Urban environments are full of noise and obstacles, and therefore potentially dangerous and difficult to navigate for the visually impaired. Using Bluetooth beacons and a smartphone app we guide them through these environments by providing the information needed for that specific location. We present the preliminary results concerning the usability of our approach.
DOCUMENT
As Vehicle-to-Everything (V2X) communication technologies gain prominence, ensuring human safety from radiofrequency (RF) electromagnetic fields (EMF) becomes paramount. This study critically examines human RF exposure in the context of ITS-5.9 GHz V2X connectivity, employing a combination of numerical dosimetry simulations and targeted experimental measurements. The focus extends across Road-Side Units (RSUs), On-Board Units (OBUs), and, notably, the advanced vehicular technologies within a Tesla Model S, which includes Bluetooth, Long Term Evolution (LTE) modules, and millimeter-wave (mmWave) radar systems. Key findings indicate that RF exposure levels for RSUs and OBUs, as well as from Tesla’s integrated technologies, consistently remain below the International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) exposure guidelines by a significant margin. Specifically, the maximum exposure level around RSUs was observed to be 10 times lower than ICNIRP reference level, and Tesla’s mmWave radar exposure did not exceed 0.29 W/m2, well below the threshold of 10 W/m2 set for the general public. This comprehensive analysis not only corroborates the effectiveness of numerical dosimetry in accurately predicting RF exposure but also underscores the compliance of current V2X communication technologies with exposure guidelines, thereby facilitating the protective advancement of intelligent transportation systems against potential health risks.
MULTIFILE
The aim of this paper is to design and test a smartphone application which supports personalized running experiences for less experienced runners. As a result of a multidisciplinary three-step design approach Inspirun was developed. Inspirun is a personalized running-application for Android smartphones that aims to fill the gap between running on your own (static) schedule, and having a personal trainer that accommodates the schedule to your needs and profile. With the use of GPS and Bluetooth heart rate monitor support, a user's progress gets tracked. The application adjusts the training schedule after each training session, motivating the runner without a real life coach. Results from three user studies are promising; participants were very satisfied with the personalized approach, both in the profiling and de adaptation of their training scheme.
DOCUMENT
Urban environments are full of noise and obstacles, and therefore potentially dangerous and difficult to navigate for the visually impaired. Using Bluetooth beacons and a smartphone app we guide them through these environments by providing the information needed for that specific location. We present the preliminary results concerning the usability of our approach.
DOCUMENT
Evenementen en Festivals zijn voor steden tegenwoordig serious business. Ze zijn bepalend voor het imago van de organiserende stad en ze trekken honderdduizenden bezoekers, voor wie het soms een eerste kennismaking met de stad betekent. Zo ook voor de gemeente Den Haag die haar evenementen prominent inzet als stedelijk marketinginstrument. Daarnaast zorgen evenementen jaarlijks voor enkele miljoenen euro's aan omzet en dus ook voor werkgelegenheid in de stad. De gemeente Den Haag wil weten of haar evenementen milieubewuster kunnen en is op zoek naar praktische mogelijkheden. Tegelijkertijd staat het behoud en de stimulering van evenementen hoog in het vaandel. Daarom heeft wethouder Duurzaamheid, de heer R. Smits aan de Haagse Hogeschool gevraagd een 'Roadmap' voor Green Events op te stellen. Dit in het kader van het 'Partnership Duurzame Transitie Den Haag' De Haagse Hogeschool heeft, ter aanvulling van de eigen expertise, advies- en ingenieursbureau DHV ingeschakeld om de vraag van de gemeente Den Haag te beantwoorden. Een 'Green Event' is een evenement met een uitgekiend milieuplan. Daarbij gaat het om mogelijke maatregelen op het gebied van watergebruik, energie, mobiliteit (hoe komen en gaan de bezoekers) en afval. De Kernvraag van het onderzoek is: Hoe kan op efficiënte en evenementvriendelijke manier een 'vergroening' van de Haagse evenementen worden doorgevoerd?
DOCUMENT
Naast sport- en beweegaanbod en ruimtelijke ordening biedt ook innovatieve technologie nieuwe mogelijkheden om mensen te stimuleren meer te bewegen. Op basis van onderzoeksresultaten en praktijkrealisaties in Amsterdam en Eindhoven worden mogelijkheden die innovatieve technologie kan bieden voor een actieve en sportieve leefstijl en leefomgeving weergegeven. Ook worden voorbeelden gegeven van persoonlijke evidence based hardloop apps en andere interactieve technologieën (zoals beacons en interactieve hardloop en wandelroutes) om beweeggedrag in de openbare ruimte te vergroten.
DOCUMENT
DOCUMENT
Several studies have suggested that precision livestock farming (PLF) is a useful tool foranimal welfare management and assessment. Location, posture and movement of an individual are key elements in identifying the animal and recording its behaviour. Currently, multiple technologies are available for automated monitoring of the location of individual animals, ranging from Global Navigation Satellite Systems (GNSS) to ultra-wideband (UWB), RFID, wireless sensor networks (WSN) and even computer vision. These techniques and developments all yield potential to manage and assess animal welfare, but also have their constraints, such as range and accuracy. Combining sensors such as accelerometers with any location determining technique into a sensor fusion systemcan give more detailed information on the individual cow, achieving an even more reliable and accurate indication of animal welfare. We conclude that location systems are a promising approach to determining animal welfare, especially when applied in conjunction with additional sensors, but additional research focused on the use of technology in animal welfare monitoring is needed.
DOCUMENT