This study examines how social networking facilitated by coworking spaces help entrepreneurs. Drawing on previous research in the different social science disciplines, a conceptual model is proposed that links coworking space interventions to social capital, and performance benefits. The model distinguishes three coworking interventions, i.e. design of the physical space, facilitative tools, and community management. Furthermore, the model differentiates bridging and bonding social capital. Nineteen interviews were conducted with entrepreneurs who work in three coworking spaces. The findings confirm the relationship between coworking space interventions, bridging and bonding social capital, and performance benefits. Theoretically, this study contributes in developing further knowledge about the increasing social value of coworking spaces. Managerially, this study highlights how the curation of collaborative workspaces can help promoting social capital as well as better conditions for individuals who seek to work in social environments.
DOCUMENT
Overbruggend sociaal kapitaal door middel van sport: Een exploratief onderzoek naar (het verbeteren van) inter-etnische contacten bij twee voetbalverenigingen in Nederland In Nederland staat de sociale integratie van minderheden de laatste jaren ter discussie. Gebeurtenissen uit het verleden, zoals de moord op politicus Pim Fortuyn en publicist Theo van Gogh, en meer recent de opmars van internationale organisaties als Islamitische Staat (IS), hebben grote impact op het maatschappelijke debat in Nederland. Desalniettemin is het geloof in de sociaal integratieve functie van sport in Nederland niet afgenomen. Van sport, en dan vooral van sportdeelname binnen verenigingsverband, wordt verwacht dat het een positieve bijdrage levert aan de sociale cohesie en sociale integratie van minderheden. Uit onderzoek weten we al langer dat beleidsmakers de sociaal integratieve functie van sport overschatten. Sport is geen wondermiddel. Sport brengt mensen samen, maar kan mensen ook uitsluiten door het samenbrengen van gelijkgestemden. In dit artikel verkennen we of (en hoe) sport, en dan met name voetbal, kan leiden tot overbruggend sociaal kapitaal (“bridging social capital”), ondanks dat mensen vooral sporten met gelijkgestemden. We baseren onze resultaten op enquêtes en een beperkt aantal aanvullende interviews bij twee voetbalverenigingen in de stad Utrecht. We concluderen dat ondanks dat sport segregatie bevordert, er binnen sportverenigingsverband een ontwikkeling is van sociale inclusie en interetnische contacten. Het onderzoek geeft aan dat extra voorwaarden kunnen worden gecreëerd om begrip en onderling respect te vergroten
DOCUMENT
This dissertation aims to strengthen socioscientific issues (SSI) education by focusing on the resources available to students. SSI education is a type of science and citizenship education that supports students’ informed and critical engagement with social issues that have scientific or technological dimensions. This dissertation explores students’ SSI-related resources relevant to their engagement with SSI, such as their attitudes and social resources. The dissertation consists of four papers. The first is a position paper that introduces the concept of socioscientific capital and argues why it is important to pay attention to students’ resources in SSI-based teaching. The other three papers involve empirical, quantitative studies. Two questionnaires were developed that were used to investigate student differences regarding engagement with SSI: the Pupils’ Attitudes towards Socioscientific Issues (PASSI) questionnaire and the Use of Sources of Knowledge (USK) questionnaire. The final study is an exploration of the effects of SSI-based teaching on students’ attitudes toward SSI, considering socioscientific capital.
MULTIFILE