Business Intelligence neemt in de praktijk steeds meer toe. Deze schreeuw uit het bedrijfsleven moet door de hogescholen en universiteiten opgepikt worden. Dit blijkt niet alleen uit artikelen die gepubliceerd worden, maar ook de opdrachten voor scripties hebben steeds vaker onderwerpen gerelateerd aan business intelligence. Bedrijven vinden dit een lastig begrip, want ze vaak niet welke technieken ze moeten kiezen om tot meer rendement te komen en het dus heel praktisch toe te passen om beslssingen te nemen.
DOCUMENT
Het doel van dit onderzoek is te onderzoeken onder welke omstandigheden en onder welke condities relatief moderne modelleringstechnieken zoals support vector machines, neural networks en random forests voordelen zouden kunnen hebben in medisch-wetenschappelijk onderzoek en in de medische praktijk in vergelijking met meer traditionele modelleringstechnieken, zoals lineaire regressie, logistische regressie en Cox regressie.
MULTIFILE
De afdeling Inholland Communicatie beheert een aantal social media platformen waarmee op corporate niveau wordt gecommuniceerd. Verder zijn veel 'eigen' - vaak onderwijs gerelateerde - platformen ontstaan en actief. Samen met het lectoraat Digital World is een project gestart om te onderzoeken of het mogelijk is een collectief gedeeld communitygevoel uit te dragen en online op te bouwen. Welke keuzes maak je, hoe communiceer je, wat stel je voorop: marketing of onderwijs?
LINK