Boek dat het gehele creatieve reclameproces in beeld brengt. Casuïstiek aangeleverd door 20 Nederlandse reclamebureaus. Onderdelen: - Propositie, positionering, doelgroepen, doelstellingen en consumententrends. - De laatste inzichten over de creative brief, het meest besproken document in reclameland (i.s.m. SWOCC). - Soorten concepten, creativiteitstechnieken, een unieke inspiratielijst voor conceptontwikkeling, humor, erotiek, celebrities, inhakers, teasers. - Copywriting: aansprekend en beeldend schrijven, structureren, overtuigen, kopregels. - Copywriting per middel: advertentie, buitenreclame, radiocommercial, beeldcommercial, internet, brochure, dm, advertorial, POS, guerrillamarketing. - De pay-off in alle soorten en maten (door Jaap Toorenaar, ARA). - Merknamen: soorten, criteria, voorbeelden.
DOCUMENT
Ageing in place is een veelvuldig genoemd concept. Echter, het is de vraag wat dit volgens de wetenschappelijke literatuur inhoudt. In dit artikel wordt het concept ageing in place in kaart gebracht aan de hand van de vijf hoofdthema’s zoals die uit de literatuur zijn gedestilleerd. Een meer eenduidig begrip van ageing in place zal professionals, beleidsmakers, onderzoekers en sociale netwerken kunnen helpen de veelzijdigheid van het concept te zien en toe te passen.
DOCUMENT
Ageing in place is een veelvuldig genoemd concept. Echter, het is de vraag wat dit volgens de wetenschappelijke literatuur inhoudt. In dit artikel wordt het concept ageing in place in kaart gebracht aan de hand van de vijf hoofdthema’s zoals die uit de literatuur zijn gedestilleerd. Een meer eenduidig begrip van ageing in place zal professionals, beleidsmakers, onderzoekers en sociale netwerken kunnen helpen de veelzijdigheid van het concept te zien en toe te passen.
DOCUMENT
Het doel van dit project is nieuwe groene routes (lees samenwerkings ketens) te ontwikkelen rondom de technologie fermentatie. Deze technologie heeft de potentie om biomassa stromen uit Duitsland en Nederlands te verwaarden tot hoogwaardige producten/ componenten voor de Pharma, Chemie en AgriFood sector. Deze kansen zijn in het conceptontwikkelingsproject Fermentatie vastgesteld en beschreven en getest maar niet daadwerkelijk ontwikkeld. Dit project wil een vervolg geven aan deze conceptontwikkeling en voortborduren op de behaalde resultaten om beschreven groene routes verder te ontwikkelen met concrete samenwerkingen tot gevolg.
Het ontwerpen van diensten voor gezond gedrag is een steeds belangrijker taak voor de creatieve industrie. Echter, het ontbreekt de sector aan kennis en gereedschappen om vanuit wetenschappelijke theorie en bewijs gefundeerd te kiezen voor een interventiestrategie die past bij de context, de doelgroep en het doelgedrag. Bestaande tools en methoden missen een stevige (gedrags)theoretische onderbouwing of zijn te complex voor de ontwerppraktijk. Door de zeer recente ontwikkeling van nieuwe, bruikbare classificaties van gedragsveranderende technieken en onderliggende theoretische werkingsmechanismen is de ontwikkeling van een evidence-based strategiekeuze-tool nu mogelijk. Dit project wil deze nieuwe inzichten dan ook koppelen aan een bestaand product voor theorie-gedreven ontwerpen voor gedragsverandering: het gedragsmodel Persuasive by Design en de daarop gebaseerde Gedragslenzentoolkit. Hiermee levert dit project alle nodige input en randvoorwaarden voor een nieuwe, bruikbare tool die de bestaande lacune tussen doelgroeponderzoek en conceptontwikkeling opvult en de creatieve industrie in staat stelt kansrijkere gedragsveranderende interventies producten, diensten en communicatie-uitingen te ontwikkelen.
Steeds vaker worden robots ingezet voor het transport in ziekenhuizen, vanwege kostenoverwegingen en de toenemende druk op de zorg. Door het non-communicatieve voorkomen van deze robots, staan ze vaak stil en kunnen ze stress verhogend werken op patiënten en personeel. Juist in omgevingen waar de druk zo hoog ligt en mensen zo kwetsbaar zijn, zouden robots zich zo uit moeten drukken dat wij er intuïtief op kunnen reageren. Project Mo richt zich op een intuïtief en circulair transportrobot product-service systeem voor in ziekenhuizen dat communiceert d.m.v. beweging en met z’n verschijning bijdraagt aan de “healing environment”.