Our study introduces an open general-purpose platform for the embodiment of conversational AI systems. Conversational User-interface Based Embodiment (CUBE) is designed to streamline the integration of embodied solutions into text-based dialog managers, providing flexibility for customization depending on the specific use case and application. CUBE is responsible for naturally interacting with users by listening, observing, and responding to them. A detailed account of the design and implementation of the solution is provided, as well as a thorough examination of how it can be integrated by developers and AI dialogue manager integrators. Through interviews with developers, insight was gained into the advantages of such systems. Additionally, key areas that require further research were identified in the current challenges in achieving natural interaction between the user and the embodiments. CUBE bridges some of the gaps by providing controls to further develop natural non-verbal communication.
LINK
Algorithmic affordances are defined as user interaction mechanisms that allow users tangible control over AI algorithms, such as recommender systems. Designing such algorithmic affordances, including assessing their impact, is not straightforward and practitioners state that they lack resources to design adequately for interfaces of AI systems. This could be amended by creating a comprehensive pattern library of algorithmic affordances. This library should provide easy access to patterns, supported by live examples and research on their experiential impact and limitations of use. The Algorithmic Affordances in Recommender Interfaces workshop aimed to address key challenges related to building such a pattern library, including pattern identification features, a framework for systematic impact evaluation, and understanding the interaction between algorithmic affordances and their context of use, especially in education or with users with a low algorithmic literacy. Preliminary solutions were proposed for these challenges.
LINK
Beyond the potential of new layers of urban infrastructure - sensor-laden networks, big data, artificial intelligence - to optimize cities functionally, lay promising opportunities to also use these technologies for new forms of social interactions. In an ongoing smart city development project, we explore the potential of distributed conversational speech interfaces in the social context of local urban communities. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/atjylha/ https://www.linkedin.com/in/josvanleeuwen/
DOCUMENT
Er zijn manieren om met behulp van moderne technologie, namelijk chatbots, startende docenten te ondersteunen in de eerste jaren van hun werk. Deze veelbelovende mogelijkheid willen we in de praktijk verkennen en beproeven. Begeleiding van startende docenten op de scholen staat onder druk door het lerarentekort. Startende docenten staan regelmatig voor de uitdaging om zelf te zoeken naar aanvullende kennis over lastige situaties die ze tegenkomen zoals: orde houden in de klas en motiveren van leerlingen. Omdat adequate begeleiding niet altijd voorhanden is willen we onderzoeken of een chatbot voor startende docenten op het gebied van pedagogisch-didactische vaardigheden een bijdrage kan leveren in de begeleiding van startende docenten. Vragen waar we antwoord op willen krijgen zijn: Naar welke kennis zijn startende docenten op zoek en welke formuleringen gebruiken startende docenten om hulp te vragen? Om dit project te kunnen uitvoeren is een consortium van meerdere partijen gecreëerd omdat voor het ontwikkelen van een chatbot kennis en expertise uit verschillende domeinen nodig is zoals onderwijskunde, Conversational Interfaces en ICT. Dit consortium bestaat uit de lerarenopleiding van de Hogeschool Utrecht, twee opleidingsscholen in de regio en Helpr. Dit project levert als eindproduct een werkende versie van een chatbot voor startende docenten in het VO op het gebied van pedagogisch-didactische vragen en een evaluatie onder zowel begeleiders/coaches en startende docenten inzake de ervaring met deze chatbot. Na dit project wordt besloten om wel of niet door te gaan met het doorontwikkelen van deze chatbot en deze breed in de praktijk in te zetten voor ondersteuning van startende docenten in het VO en mogelijk ook in het primair en hoger onderwijs.
Conversational interfaces zijn over een aantal jaar niet meer weg te denken uit het communicatieve verkeer tussen mensen en organisaties, zowel in commercieel als in maatschappelijk opzicht. Mens en technologie komen hier als een vanzelfsprekendheid samen. Mensen die zorg nodig hebben bevinden zich vaak in een kwetsbare positie, en het is van groot belang dat deze mensen vertrouwen hebben in de communicatie die plaatsvindt. Conversational First wil zich specialiseren op de conversational markt als expert en ontwikkelaar van conversaties op het zorgdomein waarbij vertrouwen essentieel is. De Healthbot wordt het eerste product van dit bedrijf.