Het is niet de taak van een bedrijf om zoveel mogelijk werkgelegenheid te scheppen. In tegendeel. Bedrijven moeten zorgen dat ze zo min mogelijk mensen nodig hebben.
DOCUMENT
product
Niet altijd blij met de markt
Marktwerking is een prachtig mechanisme maar leidt ook wel eens tot het verlies van iets dierbaars.
DOCUMENT
product
Creative Industries : Social Innovation
Een neerslag van het onderzoek dat is gedaan door de leden van de onderzoeksgroep die verbonden is aan het lectoraat Creative Industries and Social Innovation
DOCUMENT
product
Writing the self for reconciliation and global citizenship
In this chapter, we propose that the democracy we wish to see out in the world is influenced by the quality of our own “inner democracies”—that is: the quality of the democracies among and between the selves or voices in the landscape of the self. We must find ways out of the I-prisons we experience and perpetuate. With this in mind, we propose that ”writing the self,” a method whereby creative, expressive, and reflective writing is used to cultivate an internal dialogue and construct a new identity narrative (Lengelle, 2014), can assist in reshaping our stories about ”the Other and ourselves” and can contribute to personal and cultural healing and reconciliation. The inner dialogue reconciled is foundational for the external dialogue at the heart of global citizenship within education. Indeed, as Schellhammer argues, we must cultivate the self in order to become inter-culturally competent, and this includes facing shadow aspects through truthful dialogues with the self and caring for the self.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-62861-5_6
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/reinekke-lengelle-phd-767a4322/
MULTIFILE
product
Innovatie 3.0
Dit artikel is gewijd aan de kernbegrippen van dit themanummer: innoveren, ondernemen, globalisering en de
relaties daartussen. Uiteenlopende invalshoeken en disciplines zijn nodig om die verbanden te duiden. Gebruikmakend van kennis over innovaties en innovatieprocessen laten zich verschillende typen innovaties
schetsen. Door innoveren in historisch perspectief te plaatsen laat zich de relatie leggen naar globalisering. Economie en economische wetenschap maken het mogelijk om de relatie tussen innoveren en ondernemen te expliciteren. Sociale psychologie tenslotte helpt bij het beantwoorden van een hele praktische vraag: innoveren – hoe doe je dat?1
DOCUMENT
product
Kerst in de polder
Het polderoverleg is terug. Hopelijk betekent dit niet dat de sterkste lobyy het beleid gaat bepalen.
DOCUMENT
product
Vallende ster
De toekomst van de boekhandel in het algemeen, en Polare in het bijzonder is onzeker.
LINK
product
Digitale trends: Wie niet gezien is is weg (deel 3)
1e alinea column: Organisaties bestaan in feite omdat ze goedkoper dan de markt samenwerking organiseren. Dit eenvoudige gegeven ligt onder vrijwel alle analyses van de impact van Internet: Internet verlaagt de externe markttransactiekosten. Interne coördinatiekosten van de organisatie moeten dus naar beneden op straffe van verdampen van de organisatie. Dat dat proces in volle gang is getuigen de vele kostenbesparingsprogramma's en reorganisaties bij (grote) ondernemingen. Die zullen ook niet meer ophouden, voorspel ik je en uiteindelijk zullen de meeste corporates hele andere organisatie vormen krijgen, gebaseerd op P2P crowdsouring en zelfsturing. Hier trend 3 van 6.
LINK
product
Using dynamic capabilities in an actionable tool as a vehicle to initiate design-driven innovation
In order to become more innovative, corporations are increasingly turning to design-driven innovation capabilities. These capabilities are dynamic: they influence the way companies run their business and how companies create, capture and deliver value. Building design capabilities has proven difficult, given the tacit nature of design practice and the conflicting reasoning style of abduction that allows for the creative leap. However, if these enterprises don't improve, they are in danger of losing their ability to add value to the market. This may result in loss of market-share, which may lead to job destruction and the loss of valuable knowledge as communities of practice fall apart. This paper describes an iterative design process in which a tool was developed to determine which design-driven innovation capabilities a company is lacking. The tool started as a theoretical framework and was subsequently developed by prototyping with innovation managers from several large corporates. This paper contributes a new 'dynamic capabilities view' on design and innovation and a practical approach to implementing design in large firms.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/