More and more non-Western brands and designers entering the fashion world introducing new values, narratives and aesthetics into a dominant Western Fashion discourse deeply intertwined with notions of conceptualism, modernism and postmodernism. In a moment of history where we are facing a failing fashion system, these new voices are introducing new values and new imaginations that try to transform the system into a more inclusive, fair and decentred discipline. Also, on an academic level transnational and decolonial theories are proposing new and fresh lenses on how to critically re-think the Eurocentric Fashion system using new terminologies as de-linking, precedence and aesthesis and the pluri-versal. Do these new perspectives give us the tools to redefine and modify the Western definitions of fashion into a more inclusive and alternative system?
DOCUMENT
In het kader van het KenVaK/RAAK-project deed een groep onderzoekers in acht verschillende instellingen onderzoek samen met vaktherapeuten uit de praktijk. De vraag was welke interventies door vaktherapeuten worden ingezet bij jeugd die is opgenomen in een justitiële jeugdinrichting of in de gesloten jeugdzorg.
DOCUMENT
Huidige inburgeringscursussen zijn meestal gericht op taal en kennis en houden geen rekening met de complexe inspanningen die migranten moeten leveren om een nieuw bestaan op te bouwen in een vreemde samenleving. Sinds 2002 onderzoekt en ontwikkel ik samen met Vantrood Educational Services methoden voor psychosociale volwassenenonderwijs, toegespitst op een dubbele context benadering: de ontvangende samenleving, evenals de volwassen lerende migrant. In dit Position paper beschrijven we de theoretisch gefundeerde principes van deze effectieve pedagogische aanpak en bespreken we veronderstellingen van volwassenenonderwijs en inburgering om hiermee een constructieve bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van inburgeringscursussen.
MULTIFILE