Geen samenvatting beschikbaar
Een Duits verzorgingstehuis nodigde recent aangekomen vluchtelingen uit die geïnteresseerd waren in werken in de ouderenzorg. Het doel van deze studie was om inzicht te krijgen in hoe gevestigde zorgverleners en eerstegeneratie immigranten nieuwkomers sleutelden aan waarden om de zorg voor mensen met dementie vorm te geven. Deze etnografische studie omvatte 200 uur observatie, 24 diepte-interviews en twee focusgroepinterviews met zes immigranten van de eerste generatie en zes gevestigde personeelsleden. De gevestigde zorgverleners en immigranten van de eerste generatie toonden zich bereid en in staat om te sleutelen aan situaties waarin verschillende waarden een rol speelden. Wanneer de werklast echter te zwaar wordt, kunnen medewerkers uit beide groepen gevoelens van machteloosheid, onverschilligheid en demotivatie ervaren. Institutionele beperkingen hebben een negatieve invloed op de interactie tussen gevestigde zorgverleners en immigranten van de eerste generatie die nieuwkomers zijn en beïnvloeden hun uitvoering van de zorg voor geriatrische bewoners met dementie. In dergelijke situaties wordt het cruciaal voor het personeel om een ondersteunende supervisor te hebben die hen kan helpen om te gaan met de dagelijkse stressfactoren van hun praktijk.
MULTIFILE
This article discusses the possibility of integrating deep ecology (DE) and animal rights (AR) perspectives within environmental education (EE) and education for sustainable development (ESD). The focus of this article is on three questions: why are DE and AR not currently central to EE/ESD debates? What is the probability that DE and AR will be central within EE/ESD? What can be gained if they were? Different ethical frameworks in relation to non-humans are examined. Both non-consequentialist and utilitarian approaches suggest that DE and AR could be linked to the conception of underlying duty as well as consideration of utilitarian value. From cultural relativism and subjectivism perspectives, DE and AR could be central to EE, but this possibility is contingent on socio-political and cultural context within which educational practices are embedded. https://doi.org/10.1016/j.envdev.2014.09.001 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE