Abstract: BACKGROUND: Physical inactivity is a growing public health concern. Use of mobile applications (apps) may be a powerful tool to encourage physical activity and a healthy lifestyle. For instance, apps may be used in the preparation of a running event. However, there is little evidence for the relationship between app use and change in physical activity and health in recreational runners. The aim of this study was to determine the relationship between the use of apps and changes in physical activity, health and lifestyle behaviour, and self-image of short and long distance runners.
English is increasingly the dominant language of academic scholarship. This means that much research produced in other languages is overlooked, a tendency strengthened by the growing power of global publishers and university ranking systems. This initial scoping study provides an exploratory review of non-English scholarship in the field of event management, drawing on an extensive literature search in Arabic, Croatian, Czech, Dutch, Italian, Portuguese, Slovenian and Spanish. We find a considerable number of event management publications in these languages, which effectively represent a ‘missing body of knowledge’ for scholars working in English. Only about 10% of these non-English sources are covered by Scopus, for example. Our scoping study indicates that this excludes many scholars and potentially interesting areas of work from the global event management corpus. We suggest several strategies which could be employed to address these issues.
Het organiseren van grootschalige festivals laat voorlopig nog op zich wachten, musea mogen alleen open voor kleine groepen en winkels hebben een strikt deurbeleid. Met deze fysieke beperkingen nemen kansen voor organisaties om (potentiële) klanten aan zich te binden aanzienlijk af. Het lectoraat Crossmedia van de Hogeschool van Amsterdam onderzoekt welke rol virtual reality (VR) kan spelen bij het verrijken van klantervaringen en het overbruggen van de fysieke afstand tussen organisatie en klant. Daarbij richt zij zich specifiek op de vraag of er middels VR waardevolle verbintenissen tot stand kunnen komen tussen deelnemers en events, bezoekers en musea én tussen klanten en winkels. Een vraag die nu, in de 1,5 meter samenleving waar wij ons in bevinden, relevanter is dan ooit.
LINK
De terugkeer van de Dutch Grand Prix naar Zandvoort in 2021 brengt veel te weeg. In opdracht van de gemeente Zandvoort en de organisatie van de Dutch Grand Prix onderzoekt BUas de economische en sociaal maatschappelijke impact van het evenement. Wat levert het evenement op en hoe beleven bezoekers, bewoners en ondernemers de DGP? Het onderzoek bespreekt en vergelijkt de DGP edities in 2021, 2022 en 2023.