The aim of this research is to get a better understanding of the influence of terrorism on risk perceptions and attitudes of the German travel behaviour towards Egypt. The research process involved an online self-administered method created with one of the leading research and web based survey tools called Qualtrics. The questionnaire filled in by 171 respondents. Findings indicate that Egypt is generally perceived as an unsafe destination to travel to, however, those respondents with Past Travel Experience (PTE) rate the country’s attractiveness higher and are therefore, more likely to revisit as well. Spillover effect was found to be significant, as well as the influence of several socio- demographic factors. Risk reduction strategies were generally rated to be effective and could therefore have implications for Destination Management Organisations (DMOs) to create a more appealing image for Egypt as a holiday destination.
LINK
DOCUMENT
MULTIFILE
Zoals het succes van een organisatie samenhangt met de bedrijfscultuur, zo is het ook met het succes van een land.
DOCUMENT
De ontwikkelingen in de Arabische regio gaan momenteel erg snel, waardoor sommige informatie in dit rapport bij het lezen mogelijk al is achterhaald door de actualiteit. De AIV meent dat de politieke omwentelingen in de Arabische regio belangrijke kansen bieden voor een betere, meer op rechtsstaat en democratie gerichte omgang van westerse landen met autocratische regimes die verantwoordelijk zijn voor ernstige schendingen van mensenrechten. Weliswaar nopen zwaarwegende geopolitieke belangen tot het onderhouden van diplomatieke betrekkingen met autocratische regimes, maar dialoog en (beperkte) samenwerking op regeringsniveau mogen niet ten koste gaan van de ondersteuning van hervormingsgezinden en het maatschappelijk middenveld in die landen. Teveel hebben westerse regeringen zich in het verleden geïdentificeerd met autoritaire regimes, op basis van de onjuist gebleken veronderstelling dat dergelijke regimes voor politieke stabiliteit zouden kunnen zorgen. Ook nu is er het gevaar dat het beleid van westerse landen wordt beheerst door een taxatie van de overlevingskansen van een autocratisch regime, los van de vraag wat in het belang is van respectering van de rechten van de mens en de democratische en sociaaleconomische aspiraties van de bevolking. De AIV is van oordeel dat de Nederlandse regering zich niet moet laten gijzelen door de angst dat radicale islamitische groeperingen een greep naar de macht doen. De kans daarop neemt eerder toe dan af door een politiek van – al dan niet heimelijke – steun aan regimes die blijvend vervreemd zijn geraakt van de legitieme eisen van de burgers in de Arabische samenlevingen. De AIV concludeert dat de recente ontwikkelingen in Tunesië, Egypte en andere Arabische landen het belang onderstrepen van een gerichte versterking van het maatschappelijk middenveld (politieke partijen, maatschappelijke organisaties en vakbonden). De opbouw van een krachtig maatschappelijk middenveld vergt een lange adem, maar sorteert uiteindelijk het meeste effect bij het bevorderen van vrijheid, gerechtigheid en democratie. De AIV merkt op dat zowel Nederland als de EU reeds beschikken over passende beleidsinstrumenten ter versterking van de civil society. Echter, vooral de EU heeft in het recente verleden verzuimd de instrumenten uit het Europees Nabuurschapsbeleid (ENB) op de juiste wijze toe te passen. Zo heeft de Unie in de politieke dialoog met zuidelijke buurstaten onvoldoende nadruk gelegd op de onvolkomenheden (of zelfs afwezigheid) van de rechtsstaat en de ontwikkeling van een onafhankelijke particuliere sector die gevrijwaard is van politieke beïnvloeding. De opkomst van hervormingsbewegingen in verschillende Arabische landen verschaft de EU nieuwe kansen. Nederland beschikt met het Mensenrechtenfonds en het Fonds Ontwikkeling Pluriformiteit en Participatie in islamitische landen over passende bilaterale hulpinstrumenten waarmee een stem gegeven kan worden aan maatschappelijke organisaties die het huidige transitieproces in de Arabische regio kunnen dragen. De AIV meent echter dat investeringen in additionele expertise en analysecapaciteit noodzakelijk zijn om de regering goed te kunnen adviseren over mogelijke Nederlandse bijdragen aan versterking van de civil society in de Arabische regio. Voldoende analysecapaciteit op ambassades in de regio en nauwere samenwerking van de regering met (Nederlandse) NGO’s, instellingen voor capaciteitsopbouw van politieke partijen en de vakbeweging zijn het meest doelmatig om in deze behoefte aan expertise en analysecapaciteit te voorzien [tot besluit - conclusie van een rapport uitgebracht door commissie onder voorzitterschap van F. Korthals Altes]
DOCUMENT
The Middle East and North Africa region has been absent form stocktaking exercises on social accountability initiatives (SAI), an umbrella term to designate citizen-led tools aimed at socio-political change. We argue that this sidelining is unwarranted, given the proliferation of participatory governance initiatives, civic associations and popular mobilisation in Arab societies after 2011. Whereas the struggle for improved accountability in the Arab world remains under-researched, analysis of authoritarian regime tactics has proliferated. The fact is, however, that many Arab societies have experimented with mechanisms to apply political pressure on corrupt elites while international donors have launched diverse SAIs, including community score cards and participatory and gender-responsive budgeting initiatives. In this chapter, we first identify this double gap: not only has the literature on SAIs overlooked the MENA region but scholarship on the Middle East has largely failed to recognise initiatives launched across the region over the past decade as SAIs. Then, we aim to address the blind spot of Arab SAI’s as pathways towards improved governance. Finally, we present an overview of extant literature and introduce a set of four research questions to better understand what social accountability means for people on the ground. These questions focus on the various meanings of social accountability (musā’ala vs muhāsaba), its modes of mobilisation, the responses from authorities to such initiatives and their overall outcomes.
MULTIFILE
Presentation given at the online conference Talking the Cyprus Issue Togehter : Maritime Disputes in the Eastern Mediterranean - Session 2
MULTIFILE
De African Digital Rights Network (ADRN) heeft een nieuw rapport gepubliceerd waarin de toevoer en verspreiding van digitale surveillance technologie in Afrika in kaart is gebracht. Onderzoeker Anand Sheombar van het lectoraat Procesinnovatie & Informatiesystemen is betrokken bij het ADRN-collectief en heeft samen met de Engelse journalist Sebastian Klovig Skelton, door middel van desk research de aanvoerlijnen vanuit Westerse en Noordelijke landen geanalyseerd. De bevindingen zijn te lezen in dit Supply-side report hoofdstuk van het rapport. APA-bronvermelding: Klovig Skelton, S., & Sheombar, A. (2023). Mapping the supply of surveillance technologies to Africa Supply-side report. In T. Roberts (Ed.), Mapping the Supply of Surveillance Technologies to Africa: Case Studies from Nigeria, Ghana, Morocco, Malawi, and Zambia (pp. 136-167). Brighton, UK: Institute of Development Studies.
MULTIFILE
From the article: "The term Internet of Things (IoT) is used for situations where one or more devices are connected to a network or possibly the Internet. Most studies focus on the possibilities that arise when a device is capable to share its data with other devices or humans. In this study, the focus is on the device itself and what kind of possibilities an Internet connection gives to the device and its owner or user. Also the data the device needs to participate in a smart way in the IoT are part of this study. Agent technology is the enabling technology for the ideas introduced here. A proof of concept is given, where some concepts proposed in the paper are put into practice."
MULTIFILE
Purpose: The purpose of this paper is to get a better understanding of the influence of terrorism on risk perception and attitudes of the German travel behavior toward Turkey as a destination in crisis, which has been considered one of the biggest losers for 2016. Design/methodology/approach: The research process involved an online self-administered method created with one of the leading research and web-based survey tools called Qualtrics. This tool has been considered useful to reach a wider target, the questionnaire filled in by 305 respondents. Findings: The findings revealed a strong tendency of a low safety perception among the sample toward Turkey. Furthermore, a large proportion indicated a strong unlikelihood of traveling to the country within the upcoming 12 months independently of a past travel experience. In addition, Turkey and Egypt were the countries perceived as most unsafe among the mentioned destinations. Research limitations/implications: The majority of the respondents of the study were aged between 50 and 59 years and were employed as commercial employee, office or administration workers. The outcomes might be different for a higher sample size with a tendency of various demographic characteristic such as age and profession. Furthermore, the study should be repeated while focusing on respondents with accompanied children on holidays, which only made up a minority for the present research study. Originality/value: To the best of the knowledge, this is the first study to examine the influence of terrorism on risk perception and attitudes of the German travel behavior toward Turkey and their risk reduction strategies/preventive measures.
LINK