Wat is leerlingbegeleiding?, Hoe verhoudt leerlingbegeleiding zich ten opzichte van andere taken van de school? Hoe kan men leerlingbegeleiding verbeteren? In scholen voor secundair onderwijs leven veel vragen over leerlingbegeleiding. Vaak houden die vragen verband met de aanpak die gevolgd kan worden om op die vragen een antwoord te geven. Toepassing van nieuw geleerde - door anderen ontwikkelde - kennis blijkt vaak teleurstellend. Docenten met begeleidende taken hebben behoefte aan een aanpak waarbij hun eigen praktijkkennis erkend wordt en waarbij zij gestimuleerd worden deze praktijkkennis verder te ontwikkelen. Een aanpak die betrokkenen uitdaagt tot het denken en doen over de grenzen van hun eigen routines en gewoontes heen. Dit boek laat aan de hand van vele praktische voorbeelden zien hoe docenten en lerarenopleiders in internationale project TRIO samenwerkten om op hun vragen een antwoord te vinden. Zij gingen daarbij uit van een nieuwe, ontwikkelingsgerichte visie op leerlingbegeleiding in de vier betrokken landen (Nederland, Rusland, Amerika en Engeland). Het 'op zoek gaan' hield in: actief en onderzoeksmatig de eigen situatie in kaart brengen en systematisch nadenken over mogelijke oplossingen. De in dit boek gegeven praktische voorbeelden zijn ingebed in meer theoretische beschrijvingen van leerlingbegeleiding in de vier deelnemende landen en een meer theoretische beschrijving van de onderzoeksmatige methode om het eigen handelen in de praktijk te begrijpen en te verbeteren. Op basis van de ervaringen worden tenslotte beroepskenmerken van de begeleidende docent aan de orde gesteld.
DOCUMENT
Londen kreeg met een harde aanpak van repressie en activering zijn daklozen van de straat. Parijs koestert ondertussen de een invoelende bejegening van de clochard. Lia van Doorn verbleef 6 maanden in Parijs en legde samen met Evelien Tonkens drie werkbezoeken af in Londen. En: gaat Nederland Engeland achterna?
DOCUMENT
CROSS. Een modieuze veiligheidsschoen die bedoeld is voor vrouwen. Deze schoen is ideaal voor vrouwen die moeten wisselen van schoeisel en dit zat zijn. De CROSS schoen zal een compromisloze veiligheidsschoen worden waarbij gekeken wordt naar comfort, stijl én veiligheid in plaats van het conventionele principe: op de eerste plaats veiligheid en daarna comfort en geheel verwaarloosbaar de stijl van de schoen. De CROSS veiligheidsschoen onderscheidt zich door haar veilige, tijdbesparende en representatieve modieuze look gedurende de gehele dag.
Zorgtechnologie biedt op verschillende manieren de mogelijkheid om de fysiotherapeut te ondersteunen. Zowel in Nederland als in andere landen is niet bekend in welke mate er op dit moment gebruik wordt gemaakt van zorgtechnologie, alsmede wat de houding van fysiotherapeuten is ten aanzien van dit onderwerp.
De Keele STarT MSK Tool heeft als doel om patiënten met veelvoorkomende musculoskeletale klachten in een zo vroeg mogelijk stadium een passende behandeling aan te bieden. De tool bestaat uit 10 vragen, op basis waarvan de patiënt wordt ingedeeld in één van de drie prognostische categorieën: een laag, midden of hoog risico op aanhoudende klachten.