This whitepaper explores what the impact is of the operating system (OS) of a smartphone on its lifespan, costs and environmental impact.
DOCUMENT
This article is based on ethnographic research over recent years in eight Dutch police teams. It focuses on the othering process in which police officers define ‘crooks’ as the Other and chase, catch and arrest them. Catching crooks is perceived as an assignment as well as a game. Street cops construct detailed subcategories of the crook which influence their daily practices. They select crooks by recognition (the permanent suspects), by abnormalization (out of placeness) and by profiling (regardless of place). In addition to the discussion on ethnic profiling, we argue that profiling is a contextual practice. The contents of the profiles depend on the demographic characteristics of the district in which a police team operates. Interacting mediaframes of both the crook and the police reinforce the mutual caricatures and tense relationships.
DOCUMENT
This article outlines issues to be tackled when considering increases in biofuel usage in the European Union (EU) and examines a potential scheme to increase the use of biofuels in the road transport sector; the development of biofuels corridors. An EU biofuels corridor is defined as a long-distance and cross-border route on the Trans-European Transport (TEN-T) Network roads on which blends with a high biofuel content (referred to as high blends) are offered at regular intervals along the entire route. The article first defines the current framework of EU biofuels development. A case study on the feasibility of one possible EU biofuels corridor, from Rotterdam, Netherlands, to Constanta, Romania, is analyzed along four potential biofuels corridor designs (under different future scenarios). The case study includes interviews with key stakeholders, transport flows analysis, refueling infrastructure, and biofuels policy in the relevant member states. The results are extrapolated to the complete EU level in order to assess the potential effect of the biofuels corridor approach as a measure of stimulating the use of biofuels. It is concluded that EU biofuels corridors can increase the use of biofuels. However, if applied as a stand-alone measure a maximum contribution is limited. The effectiveness of biofuels corridors is not larger mainly due to the fact that the transport flows on the TEN-T Network roads are not representative of actual fuel sales at stations on this network (i.e., motorway stations). In addition, various recommendations are made for further research. © 2012 American Society of Civil Engineers.
LINK
Witte LED lampen veroveren de verlichtingsmarkt. De meest gebruikte combinatie is een blauwe LED met de fosfor YAG:Ce3+ die een deel van het blauwe licht omzet in geel licht. Dit geeft efficiënt, maar onaangenaam ‘koel’ wit licht. Toevoeging van een oranje/rode fosfor verbetert de lichtkwaliteit. Helaas gaat dit samen met een drastische verlaging van de efficiëntie doordat de huidige rode fosforen veel rood licht uitzenden in het dieprode golflengtegebied waar de ooggevoeligheid sterk afneemt. Het doel van dit project is om nieuwe materialen te ontwikkelen die blauw licht absorberen en efficiënt omzetten in smalbandig rood licht. Hiermee kan een LED gemaakt worden met een hoge kwaliteit warme kleur wit zonder veel te hoeven inleveren op de efficiëntie. Het europium ion Eu3+ is de ideale kandidaat voor het uitzenden van smalbandig rood licht waar de ooggevoeligheid hoog is. Helaas absorbeert Eu3+ het blauwe LED licht slecht. In dit project wordt onderzocht of het Ce3+ ion gebruikt kan worden als sensibilisator voor rode Eu3+ emissie: efficiënte absorptie van blauw licht door Ce3+ gevolgd door energie-overdracht naar Eu3+ dat vervolgens smalbandig rood licht uitzendt. Dit is een veelbelovend concept dat maar beperkt onderzocht is omdat bekend is dat luminescentie in paren van Eu3+ en Ce3+ gedoofd kan worden via een charge transfer toestand. Er is echter weinig onderzoek gedaan naar de afstandsafhankelijk voor deze doving en de invloed van de chemische samenstelling van het gastrooster. In dit project wordt een intensieve haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar de sensibilisatie van Eu3+ emissie door Ce3+. Hiertoe wordt de afstand tussen naaste Ce-Eu buren en de covalentie van het gastroosters gevarieerd door beide ionen in te bouwen in diverse anorganische verbindingen. Het verkregen inzicht wordt gebruikt voor het realiseren van efficiëntere warm witte LED lampen en een reductie van het elektriciteitsverbruik voor verlichting en beeldschermen.