In dit artikel past Bain de principes van „How People Learn‟ toe in het geschiedenisonderwijs. Het boek „How People Learn‟, voor het eerst uitgegeven in 1999, is het resultaat van een onderzoek naar de stand van zaken op het gebied van leren en onderwijzen in de Verenigde Staten door wetenschappers uit verschillende disciplines. Het boek stelt dat het onderwijzen van geschiedenis gericht moet zijn op het aanleren van een andere denkmethode dan die studenten van nature geneigd zijn te gebruiken. Een goed hulpmiddel hierbij is het zelf onderzoek doen. Hervormers hebben betoogd dat historisch onderzoek een onderdeel van het geschiedenisonderwijs moet zijn. Docenten zien dit vaak als iets marginaals of als een vervanging voor traditioneel onderwijs. Bain beroept zich op zijn 25 jarige onderwijservaring en komt in dit stuk met een andere benadering: binnen het traditionele curriculum en de traditionele pedagogiek/didactiek plaatst hij het doen van onderzoek centraal in het onderwijs. Hij laat zien hoe hij traditionele thema’s en onderwerpen opwerpt als historische problemen en laat deze door zijn studenten bestuderen. Dit artikel geeft suggesties aan docenten op welke manieren zij historisch gereedschap kunnen ontwerpen om studenten te helpen geschiedenis te leren binnen het bestaande curriculum. Bain geeft ook aan op welke manier je lessen en tekstboeken kunt gebruiken als steun voor studenten bij het omgaan van historische problemen en bij het historisch redeneren.
MULTIFILE
Social work in the Netherlands is attracting an increasing number of Turkish and Moroccan Dutch professionals, mostly second-generation migrant women from a Muslim background. Inspired by Amartya Sen’s capability approach, this article presents the findings of a qualitative content analysis of 40 interviews with professionals by peers from the same background. The question is, what kind of professionals do these newly started social workers desire to be and what hindrances do they encounter? The professionals challenge the dominance of Western beliefs and values. This becomes tangible in their desires and constraints and especially in the process of choice.
Using the past to orientate on the present and the future can be seen as one of history’s main contributions to educating future citizens of democratic societies. This thesis defines and explores aims and methods that may support teachers and students in making meaningful connections between the past, the present and the future in history class. Measurements with the Relevance of History Measurement Scale (RHMS), which was specifically developed for the purpose of this thesis, revealed that this type of history teaching positively affects students’ views on the relevance of history. This is an important outcome, because young students in particular have difficulty seeing the benefits of studying the past. Enabling them to see the relevance of history may be an important means to stimulate their motivation and engagement, because students’ appreciation of the value of school subjects is key to their commitment in school work.
MULTIFILE
The main aim of KiNESIS is to create a Knowledge Alliance among academia, NGOs, communities, local authorities, businesses to develop a program of multidisciplinary activities in shrinking areas with the aim of promoting and fostering ideas, projects, workforce, productivity and attractiveness. The problems affecting peripheral territories in rural or mountain areas of the interior regions, compared to small, medium or large population centres and large European capitals, are related to complex but clear phenomena: the emigration of young generations, abandonment and loneliness of elderly people, the loss of jobs, the deterioration of buildings and land, the closing of schools and related services, the disappearance of traditions and customs, the contraction of local governments, which in absence of adequate solutions can only generate worse conditions, leading to the abandonment of areas rich in history, culture and traditions. It is important that these communities - spread all over Europe - are not abandoned since they are rich in cultural traditions, which need to be preserved with a view to new developments, intended as "intelligent" rebirth and recovery.The focus of KiNESIS is to converge the interest of different stakeholders by recalling various skills around abandoned villages to make them "smart" and "attractive".Keeping in mind the triangular objectives of cooperation and innovation of research, higher education and business of the Knowledge Alliance action, the project aims are: i) revitalising depopulated areas by stimulating entrepreneurship and entrepreneurial skills; ii) creating local living laboratories, shared at European level, in which the exchange of knowledge, best practices, experiences can help promote social inclusion and entrepreneurial development;iii) experimenting new, innovative and multidisciplinary approaches in teaching and learning; iv) facilitating the exchange, flow and co-creation of knowledge at a local and global level.