The focus of this paper is on the generation of food waste by small and micro restaurants, specifically on the perceptions of representatives of these restaurants. Do they perceive this generation of food waste as problematic, and do they perceive that they have enough knowledge about how to minimize this generated food waste? With data from a sample of 200 Dutch restaurants, which were collected through surveys and analyzed with regression analysis, we came to two key findings. The first key finding is that our respondents hardly perceive the food waste that is generated in their own restaurant as problematic. The second key finding is that they perceive they have limited knowledge about how to minimize the food waste that is generated in their own restaurant. The main influencing factor for both perceptions appeared to be the actual level of food waste generated in their own restaurant. This paper continues with a number of recommendations for future research, to apply other research techniques and to study other sectors as well. The paper ends with practical recommendations for the representatives of the small and micro restaurants, as the findings of this paper suggest a need for targeted educational and training programs to enhance food waste management in their restaurants, contributing to broader sustainability goals.
DOCUMENT
The goal for the coming years is to get insight in the guest experience in hotels. What is guest experience? How to measure guest experience? What is the relation between guest experience and guest loyalty? And finally, what tangible elements in the physical environment of hotels and the contact with hotel employees may improve the experience of hotel guests? And in what way should these elements be changed? This paper describes the first and second step towards this goal: a theoretical background of guest experience and the development of the Guest Experience Scan for NH Hoteles. This Guest Experience Scan is a quantitative instrument trying to measure guests’ affective evaluation of the physical environment of the hotel and the contact with the hotel employees.
MULTIFILE
Bachelor students of Hotel Management School Maastricht, part of Zuyd University of Applied Sciences in the Netherlands, start their educational program with a semester of orientation on Hotel Operations in theory and practice. The teaching staff was curious about students’ perception of what they learn during their duty in the Teaching Hotel Château Bethlehem. Students were interviewed about the learning environment, the coaching and their learning outcomes. The interview findings gave insight in different unexpected and subconscious learning outcomes together with the conditions under which they occur during practice-based learning. Findings were presented to the teaching staff during a work conference. The entire team emphasised the value of the research method for fine-tuning students’ learning outcomes.
DOCUMENT
De horeca-sector en het toerisme worden zwaar getroffen door de huidige crisis. Omzetschade is historisch groot; tegelijkertijd zijn er vanuit de praktijk veel vragen over hoe nieuwe werkwijzen moeten worden ontwikkeld en toegepast. Voor onze sector voorziet onderzoek in het kader van de Impuls-regeling daarom onmiskenbaar in een grote maatschappelijke behoefte. Hotelschool The Hague (HTH) zet strategisch in op het behoud en de versterking van praktijkgericht onderzoek en op het onderzoekend vermogen van haar studenten. Onderzoekend vermogen is, voor toekomstige afstudeerders in een snel veranderende arbeidsmarkt, door de HTH gedefinieerd als cruciale kernvaardigheid. In dit kader zijn recent de onderwijs- en onderzoeksprogramma’s van de HTH hervormd rond de principes van Design Oriented Research. Door de COVID-19 crisis is de continuïteit van het praktijkgericht onderzoek van de HTH, misschien nog wel meer dan bij brede hogescholen onder druk komen te staan. Met het hier voorgestelde Impuls 2020 bestedingsplan wil HTH de onderzoeksfunctie van haar praktische outlets — haar schoolrestaurants en -hotels— verder versterken zodat deze kunnen worden ingericht en gebruikt als ‘test-beds’ of HTH Labs. De schoolrestaurants en -hotels worden hiermee een faciliteit voor experimenteel, praktijkgericht onderzoek waar in commerciële bedrijven vaak geen mogelijkheid voor is. Dit Impuls 2020 voorstel behelst de visievorming voor de HTH Labs en de netwerkvorming met andere kennisinstellingen en met bedrijven als beoogde afnemers van de kennis die in de Labs ontwikkeld zal worden. Het voorstel voorziet tevens in de uitvoering van 3 pilotstudies die de mogelijkheden van de HTH Labs inzichtelijk maken voor het bedrijfsleven. De Impuls financiering zal uiteindelijk resulteren in een operationele onderzoeksfaciliteit in de schoolrestaurants en -hotels van de HTH, en in drie onderzoeksrapporten met bijbehorende disseminatie-activiteiten.