This dissertation increases our insight into the role of the service employee’s intercultural competences in the service to culturally diverse customers. Investigating the effect of the intercultural competences of service employees is of major importance because, as a consequence of globalization, the number of intercultural service encounters has increased dramatically and still does. The delivery of service to a culturally diverse customer-base requires a combination of knowledge, skills and attitude; the intercultural competences (also known as Global Mindset). In this study the hotel sector has been investigated specifically. The hotel sector is an important economic player that continues to grow inspite of economic downturn. The special characteristics of hotel services make the sector also very suitable for the research of face-to-face encounters in an international context. In this dissertation, a holistic approach has been chosen, meaning that in the four empirical studies not only the perspective of the manager, but also that of the employee and the customer was investigated. All three of the above-mentioned are actors in intercultural service according to the argumentation of the ‘service-profit chain’ (Heskett, Jones, et al., 1994). Together, the manager, employee and the customer form the so-called ‘service triangle’ (Bitner, 1990).
In dit artikel gaan we in op geldigheidsbeheer van bedrijfsregels. Eerst zal het doel van geldigheidsbeheer worden gepresenteerd. Vervolgens wordt uitgelegd wat niet-temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief een voorbeeld van een niet-temporeel scenario. Daarna wordt uitgelegd wat temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief drie voorbeelden van temporeel geldigheidsbeheer.
LINK
De frequentie waarin bedrijfsregels veranderen versnelt. Deze versnelling wordt veroorzaakt door snel veranderende klantenwensen, wet- en regelgeving en beleid. Tegelijkertijd vindt er een beweging plaats waarin meer transparantie over de bedrijfsvoering wordt geëist. Deze beweging dwingt organisaties om aan te kunnen tonen welke bedrijfsregels in welke situaties zijn toegepast.
LINK