This article reflects on the workshop Bridging the KAP-gap in global education, which was part of the DEEEP-conference Global Justice through Global Citizenship. The objective of the workshop was, to learn about strategies to bridge the KAP (Knowledge, Attitude, Practice) -gap and to gain ideas how to apply these strategies to participants’ own practices. The workshop turned into a slightly different direction and raised some fundamental questions: What could one expect of global education? Which others factors influence learners’ behaviour? To which manner does global education aim to change behaviour? Should global education aim to change behaviour? This article summarizes the outcomes of an evaluation which was done amongst alumni-students of the minor programme Global Development Issues of Fontys University of Applied Sciences and the main issues that were discussed during the workshop, also based on the integrated model of behavioural prediction. The article ends with some lessons learned, especially for the curriculumowners of the minor programme, who organised this workshop.
MULTIFILE
We present a novel architecture for an AI system that allows a priori knowledge to combine with deep learning. In traditional neural networks, all available data is pooled at the input layer. Our alternative neural network is constructed so that partial representations (invariants) are learned in the intermediate layers, which can then be combined with a priori knowledge or with other predictive analyses of the same data. This leads to smaller training datasets due to more efficient learning. In addition, because this architecture allows inclusion of a priori knowledge and interpretable predictive models, the interpretability of the entire system increases while the data can still be used in a black box neural network. Our system makes use of networks of neurons rather than single neurons to enable the representation of approximations (invariants) of the output.
LINK
The aim of this small explorative study was to get an impression of the participants’ views and understanding of the role of becoming a teacher in Swedish schools, realising the characteristic of pedagogy aimed for in the curriculum (in Lgr11 and Lgy), specifically the interaction patterns and student participation in learning processes. Main research questions addressed participants expectations of differences and challenges in the Swedish school context as compared to their experiences in Syria contexts, in specific the development of their understanding of student participation in interaction as characteristic of Swedish education and curriculum. From this, recommendations are formulated for curriculum and research for future Fast Track trajectories.
DOCUMENT
The journal was a forum for the work of both theorists and practitioners of philosophical practice with children, and published such work in all forms, including philosophical argument and reflection, classroom transcripts, curricula, empirical research, and reports from the field. The journal also maintained a tradition in publishing articles in the hermeneutics of childhood, a field of intersecting disciplines including cultural studies, social history, philosophy, art, literature and psychoanalysis.
DOCUMENT
Voor u ligt de voorlichtingspublicatie "TIG- en plasmalassen". Deze voorlichtingspublicatie is bedoeld voor allen die te maken hebben of te maken krijgen met toepassing van de betreffende verbindingstechnieken. Daarbij moet worden gedacht aan bijvoorbeeld constructeurs, lastechnici, werkvoorbereiders, enzovoorts. Deze voorlichtingspublicatie is een update van de voorlichtingspublicaties VM 81 uit 1990. De updating was noodzakelijk daar zich in de afgelopen jaren een groot aantal belangrijke ontwikkelingen heeft voorgedaan op het gebied van deze technieken.
DOCUMENT
Van 17 tot 26 november 2016 werd door medewerkers van het Lectoraat Rehabilitatie een werkbezoek afgelegd aan de Westkaap in Zuid Afrika. Eén onderdeel van het bezoek was de deelname aan het wereldcongres van de World Psychiatric Association, waarbij ook zelf een symposium over Begeleid Leren werd verzorgd. Een ander onderdeel waren werkbezoeken aan diverse (rehabilitatie)activiteiten in Wellington en omgeving.Het doel van het bezoek was om kennis over Begeleid Leren verder te verspreiden en om de al bijna 18 jaar bestaande samenwerkingsrelatie tussen het lectoraat Rehabilitatie en rehabilitatie- en herstelprogramma’s in de Westkaap te vernieuwen.
DOCUMENT
Wat zijn belangrijke succesfactoren om onderzoek, onderwijs en ondernemen bij elkaar te brengen, zó dat 'het klikt'. De uitdaging voor de toekomst van bedrijven in de smart factoryligt bij data science: het omzetten van ruwe (sensor) data naar (zinnige) informatie en kennis, waarmee producten en diensten verbeterd kunnen worden. Tevens programma van het symposium t.g.l. inauguratie 3 december 2015
MULTIFILE
Steeds meer bedrijven publiceren naast hun financieel jaarverslag een integrated report, waarin naast financiële waarde ook over maatschappelijke waarden wordt gerapporteerd. Uit een rapport van KPMG (2017) blijkt dat 93% van de grootste bedrijven van de wereld een integrated report publiceert. Met de opkomst van integrated reporting is hier echter ook de nodige kritiek op ontstaan. Zo zouden bedrijven het integrated report vooral gebruiken om zich duurzamer voor te doen dan ze daadwerkelijk zijn (‘greenwashing’). In dit artikel wordt een analyse van de Triple Depreciation Line (TDL) beschreven. De TDL is een raamwerk, waarmee in potentie (voor een deel) tegemoet wordt gekomen aan de huidige kritiek op integrated reporting zoals bijvoorbeeld ‘greenwashing’. In dit artikel concluderen wij dat de TDL in zijn huidige opzet in de praktijk moeilijk toepasbaar is en doen wij aanbevelingen voor een meer praktische toepassing van dit raamwerk. Dit leidt tot een aangepast TDL-raamwerk, waarbij wij beargumenteren dat de toepassing van dit aangepaste raamwerk de potentie heeft om de transitie naar een duurzame economie aanzienlijk te versnellen.
MULTIFILE