The aim of this research/project is to investigate and analyze the opportunities and challenges of implementing AI technologies in general and in the transport and logistics sectors. Also, the potential impacts of AI at sectoral, regional, and societal scales that can be identified and chan- neled, in the field of transport and logistics sectors, are investigated. Special attention will be given to the importance and significance of AI adoption in the development of sustainable transport and logistics activities using intelligent and autonomous transport and cleaner transport modalities. The emphasis here is therefore on the pursuit of ‘zero emissions’ in transport and logistics at the urban/city and regional levels.Another goal of this study is to examine a new path for follow-up research topics related to the economic and societal impacts of AI technology and the adoption of AI systems at organizational and sectoral levels.This report is based on an exploratory/descriptive analysis and focuses mainly on the examination of existing literature and (empirical) scientific research publica- tions, previous and ongoing AI initiatives and projects (use cases), policy documents, etc., especially in the fields of transport and logistics in the Netherlands. It presents and discusses many aspects of existing challenges and opportunities that face organizations, activities, and individuals when adopting AI technology and systems.
DOCUMENT
In dit boekje vindt u inspirerende logistieke innovaties die studenten van de minor Airport Seaport Logistics de afgelopen vier jaar zijn tegengekomen tijdens hun contacten met het logistieke MKB.
DOCUMENT
In April 2016 ECLF undertook a survey of existing cycle logistics operators. The Amsterdam University of Applied Sciences (HvA) assisted by analyzing the response (nearly 90 companies). This report summarizes the results and provides a view of the current status of CycleLogistics across Europe. Projectleader: Susanne BalmData analist: Martijn Kooi, Annemijn van Herwijnen and Nathalie Gozems
MULTIFILE
Het Raak Pro project Terugschakelen naar ketendenken liet een aantal zaken zien: 1. Het is lastig MKBers bij onderzoek te betrekken; 2. Via de zgn. Leaderfirm benadering lukt dit wel bedrijven bij voor hen relevant onderzoek te betrekken, 3. Op basis van een eigen benchmakronderzoek naar international airport-seaportregio's komt Amsterdam als een sterke mainport naar voren. De benchmark leverde een aantal aanbevelingen om de NL mainport te versterken. In deze Top Up maken we gebruik van de Leaderfirm benadering om de Benchmark die éénmalig was uitgevoerd in de Raak Pro Terugschakelen naar ketendenken te verrijken, kwalitatief en kwantitatief uit te breiden en te verdiepen. (doorwerking richting beroepspraktijk) In dit Top Up project doen we dat door studenten in een zgn. afstudeeratelier bij het benchmark onderzoek te betrekken en hen i.s.m. onderzoekers de benchmark te laten uitvoeren (doorwerking richting onderwijs). De verrijkte benchmarkt vormt een belangrijk focuspunt binnen het lectoraat Mainport Logistiek en zorg voor nieuwe publicaties (doorwerking richting onderzoek en werkveld)