Cartoon report met Live drawings van Daniel -Danibal- Hentschel, tijdens workshop 'Co-Creating beyond green', Society 5.0 festival, Amsterdam. Een workshop georganiseerd door Marije Kanis, Astrid Lubsen, Annika Kuijper en Mark van Wees, in het kader van project Samen zichtbaar duurzaam.
MULTIFILE
NL: Het zijn andere nieuwe tijden. Off-line en/of on-line. Dr Marije Kanis van Digital life heeft een aantal fragmenten bij elkaar gezet in de periode van Covid-19. Voel je vrij in het kader van ‘connected intelligence’ om deze mooier te maken, beter te categoriseren, te editen, credits toe te voegen, of aan te vullen. GB: The corona pandemic changes the way we live. Digital life is seeking ways to cope. In realm of Connected intelligence’, please feel free to add, credit and edit.What can we learn from corona times? is a collection of on-line fragments and illustrations from the Internet. It covers a wide range of themes in relation to the period of Covid-19, such as tools for online creativity and remote collaboration, digital suggestions for physical exercise and social distancing by design.
DOCUMENT
Collectie van voorbeelden van (data)fysicalisatie - fysieke, tastbare representaties van data. Onderdeel van KIEM project Zichtbaar slimmer.
DOCUMENT
The potential of a ‘data-driven life’, together with the realization of Weiser’s vision of ‘the disappearing computer’ have been embraced by many. However, the increasing invisibility, virtuality and complexity of data systems also come with a variety of concerns, such as issues of sensemaking, ownership, representation and control. Although data and technology is all around us, its virtual and invisible nature, thereby its lack of material and tangible forms has implications on the way data systems are (mis) used, understood, experienced and perceived. This paper presents craft-based approaches for physical sense making –widely ranging from physical artefacts to show and hide from monitoring, to crafting data physicalizations for critical thinking, communication and creativity. In doing so, this paper discusses how crafting physical forms can be used as a way to grasp and understand ‘invisible’ data systems.
DOCUMENT
Showing the results of the project Revealing design (Zichtbaar slimmer): Data physicalization for the 21st Century
LINK
Video voor het project Zichtbaar slimmer. De opname toont de resultaten van data fysicalisatie -het tastbaar maken van data- op basisschool St Jan.Bijna 100 kinderen en docenten van de St Janschool hebben gewerkt aan datafysicalisaties rondom het school projectthema 'vriendschap'. De kinderen van groep 7 en 8 maakten hun eigen verzamelde data tastbaar en fysiek om data-vraagstukken eens op een andere manier te ervaren.Meer weten? Zie de project pagina: http://www.digitallifecentre.nl/projecten/zichtbaar-slimmer-data-fysicalisatie-voor-de-21ste-eeuw en dit nieuws item: http://www.digitallifecentre.nl/nieuws/video-rapportage-data-fysicalisatie-op-basisschool-st-janVideo link: https://vimeo.com/347408138
MULTIFILE
In dit boekje vindt u leuke tips, mogelijkheden en tricks om te bewegen. Er staan verschillende oefeningen en trainingen in. Ook vindt u hierin een instructie voor video-bellen om in contact te kunnen blijven met uw dierbaren.Dit boekje is ontwikkeld in samenwerking met studenten van de Minor Designing User Research in het kader van de studie en behoefte-onderzoek voor BAAT. Dit project is gesponsord vanuit Zaaigeld Urban Vitality (Hogeschool van Amsterdam)
DOCUMENT
Het boekje is een beeldende verslaglegging van het project Zichtbaar slimmer met als doel het potentieel van datafysicalisatie -het tastbaar maken van data en abstracte informatie- in het onderwijs te onderzoeken. Via een aantal workshops en lesprogramma voor uiteenlopende doelgroepen (N>130) zoals kinderen van de St Jan basisschool is met name bevestigd dat het fysiek maken van data positief kan bijdragen aan de 21st century skills kritisch denken, samenwerken/ communicatie en creativiteit. Het project, een samenwerking met basisschool St Jan en Waag, heeft veel opgeleverd, zoals een lesformat, een design-canvas voor datafysicalisatie en meer dan 50 fysieke representaties van data.
DOCUMENT
This work explores the potential of doing collaborative data physicalization for discussing (un)sustainable practices. For this purpose, it draws on experiences from several data physicalization workshops during the period of 2018-2022, conducted in Amsterdam, The Netherlands, which were available to mostly inexpert groups of people, including almost a hundred primary school students. This paper particularly focuses on a recent held dataphys workshop with over 20 adult participants, such as including international students and climate activists. Based on learner reports (self-assessment questionnaires) (N=20), and observations, it was found that the process of making data physicalizations in workshop and educational settings can be beneficial for engaging in collaborative creative and critical discussion of (un)sustainable practices. Particularly, the participants positively indicated to have learned from the dataphys workshop on a 5-point Likert scale and agreed that it enabled (1) critical thinking, (2) data understanding, (3) creativity, (4) collaboration, and (5) awareness of (un)sustainable practices. This paper presents the workshop format, including ingredients such as live cartoon capturing, and challenges in realizing such value in the context of sustainability, such as including a wider public, the conscious use of data and materials, and discussable effective outcomes.
DOCUMENT