Mate value is an important concept in mate choice research although its operationalization and understanding are limited. Here, we reviewed and evaluated previously established conceptual and methodological approaches measuring mate value and presented original research using individual differences in how people view themselves as a face-valid proxy for mate value in long- and short-term contexts. In data from 41 nations (N = 3895, M age = 24.71, 63% women, 47% single), we tested sex, age, and relationship status effects on self-perceived mate desirability, along with individual differences in the Dark Triad traits, life history strategies, peer-based comparison of desirability, and self-reported mating success. Both sexes indicated more short-term than long-term mate desirability; however, men reported more long-term mate desirability than women, whereas women reported more short-term mate desirability than men. Further, individuals who were in a committed relationship felt more desirable than those who were not. Concerning the cross-sectional stability of mate desirability across the lifespan, in men, short- and long-term desirability rose to the age of 40 and 50, respectively, and decreased afterward. In women, short-term desirability rose to the age of 38 and decreased afterward, whereas long-term desirability remained stable over time. Our results suggest that measuring long- and short-term self-perceived mate desirability reveals predictable correlates.
MULTIFILE
Het belang van innovatie voor economische groei en het scheppen van werkgelegenheid in het MKB wordt erkend door zowel academici als politici. Er worden daarom programma’s ontwikkeld om innovatie te stimuleren. Met deze maatregelen ontstaat de vraag te bepalen of deze initiatieven succesvol zijn en zo ja, in welke mate. In de literatuur hebben we geen indicator gevonden die ons in staat stelt de mate van innovativiteit van MKB bedrijven te bepalen voor een dergelijke interventie en daarna. De hoofdvraag van ons onderzoek was dan ook: hoe kunnen we het effect van een interventie voor het bevorderen van de innovatiekracht van MKB-bedrijven meten? Kijkend naar de definities van innovatie zoals die zijn verzameld door King & Anderson (2002) hebben we vastgesteld dat een bedrijf innovatief genoemd mag worden als het met opzeten succesvol nieuwe ideeën implementeert. Succesvol wil in dit verband zeggen: het draagt bij aan de winst en dus aan de continuïteit van het desbetreffende MKB-bedrijf. Door de verschillende (bewuste) innovaties te identificeren samen met de ondernemer en te berekenen wat de winstgevendheid is geweest van de innovaties, kunnen we de ’innovatiewinst’ van de ondernemer berekenen. Dit bedrag delen door de omzet creëert een indicator waarmee de innovativiteit van de organisatie door de tijd gemeten kan worden. Wij stellen daarom de volgende definitie van innovatiekracht voor: KIKR = [ [Winst Innovatie1+Winst Innovatie2+ ... +Winst Innovatie5] / Omzet] x 100. De ratio kan alleen met voldoende betrouwbaarheid bepaald worden door een gestructureerd interview met de directeur/ eigenaar van de het bedrijf door een gekwalificeerde gesprekspartner. De auteurs realiseren zich dat dit gesprek op zichzelf misschien een interventie is, omdat de ervaring leert dat het innovatiebewustzijn van de ondernemer er door toeneemt. Om te bepalen of dit daadwerkelijk zo is, en om te testen of de KIKR inderdaad als bruikbare maat voor innovatiekracht kan worden gebruikt is vervolgonderzoek noodzakelijk. Desalniettemin zijn de auteurs van mening dat met de KIKR de innovatiekracht van bedrijven door de tijd heen gemeten kan worden en daarmee een bruikbaar instrument is om het effect te bepalen van interventies die innovatiekracht moeten vergroten. The importance of innovation as an engine for economic growth and the creation of employment opportunities is acknowledged by both academia and politicians. This makes the need for good innovation measures crucial. In the third edition of the Oslo Manual (2005), a need for proper indicators to capture the changes in the nature and landscape of innovation is voiced. According to the manual, a considerable body of models and analytical frameworks for innovation were developed in the 1980s and 1990s. Over time, the scope of what is considered as innovation has been widened and expanded to include marketing and organizational innovation. In this paper, we focus on innovative performance as a measure of success. This is part of ongoing research in the Netherlands in The Hague region. This research is framed within an approach based on action research. We have worked with 45 SMEs in four sectors. This has formed the basis for the conceptual development of innovative performance as a new metric for the measurement of a successful innovation. In this paper, we review our findings thus far and explore the validity of innovative performance as an appropriate indicator for measuring innovation within SMEs.
DOCUMENT
Keynote presentatie tijdens het HRM Praktijk Onderzoek Congres 14 november. Over het thema: 'De veranderende waarde(n) van werk: gevolgen voor HRMTrends in werk. Werk is veranderd en verandert nog steeds. Banen waar we 10 jaar geleden nog nooit van gehoord hadden, worden nu veelvuldig gevraagd, maar kunnen ook weer verdwijnen. De situatie op de werkvloer is niet meer te vergelijken met die van enkele decennia geleden. Er is veel meer variatie: meer vrouwen, allochtonen en parttimers, om maar eens wat te noemen. Organisaties werken tijdelijk samen aan projecten en hun medewerkers dus ook. Functies veranderen voortdurend. Hoe spelen organisatie in het algemeen en HRM in het bijzonder hier op in? Hoe bereid je medewerkers adequaat voor op voortdurende verandering? Welke consequenties hebben al die veranderingen voor het HRM beleid in organisaties?
DOCUMENT
The Netherlands must build one million homes and retrofit eight million buildings by 2030, while halving CO₂ emissions and achieving a circular economy by 2050. This demands a shift from high-carbon materials like concrete—responsible for 8% of global CO₂ emissions—and imported timber, which inflates supply-chain emissions. Mycelium offers a regenerative, biodegradable alternative with carbon-sequestration potential and minimal energy input. Though typically used for insulation, it shows structural promise—achieving compressive strengths of 5.7 MPa and thermal conductivities of 0.03–0.05 W/(m·K). Hemp and other lignocellulosic agricultural byproducts are commonly used as substrates for mycelium composites due to their fibrous structure and availability. However, hemp (for e.g.) requires 300–500 mm of water per cycle and centralized processing, limiting its circularity in urban or resource-scarce areas. Aligned with the CLICKNL Design Power Agenda, this project explores material-driven design innovation through a load-bearing mycelium-based architectural product system, advancing circular, locally embedded construction. To reduce environmental impact, we will develop composites using regional bio-waste—viz. alienated vegetation, food waste, agriculture and port byproducts—eliminating the need for water-intensive hemp cultivation. Edible fungi like Pleurotus ostreatus (oyster mushroom) will enable dual-function systems that yield food and building material. Design is key for moving beyond a singular block to a full product system: a cluster of modular units emphasizing geometry, interconnectivity, and compatibility with other building layers. Aesthetic variation (dimension, color, texture) supports adaptable, expressive architecture. We will further assess lifecycle performance, end-of-(service)-life scenarios, and on-site fabrication potential. A 1:1 prototype at The Green Village will serve as a demonstrator, accelerating stakeholder engagement and upscaling. By contributing to the KIA mission on Social Desirability, we aim to shift paradigms—reimagining how we build, live, grow, and connect through circular architecture.