Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo'n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als merk prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en u bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag en de Givolution van Ben&Jerry's laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje. In 'Focus op fans' leert u hoe u zo'n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor drie thema's aan elkaar: fanstrategie + brandactivation + social media. Maak zelf fans en fans maken weer nieuwe fans. Om dat te bereiken, is het heel belangrijk dat de doelgroep onderdeel wordt van uw merkstory. Daarvoor heeft u een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te boeien en binden. Het is bovendien een middel dat niet verzuipt in de dagelijkse overvloed van reclame. In dit boek ontdekt u tientallen voorbeelden van hoe u uw merk onderscheidend maakt door een opmerkelijke manier van communiceren. De krachtigste communicatiestrategie is wanneer iemand u iets aanraadt. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. Ze zorgen ervoor dat de fanstrategie en brandactivation een grotere impact krijgen. Het vooral zeer praktische 'Focus op fans' laat zien hoe u een merk op een compleet nieuwe manier in de markt zet. Het is een uniek boek waar u meteen fan van wordt!
IMAGE
Management goeroes hebben weinig oog voor de analytische kanten van het managen.
DOCUMENT
Credit management neemt toe in belang. Oorzaken hiervan zijn onder meer de toenemende concurrentiedruk, nieuwe regelgeving zoals Basel II en de grotere focus op werkkapitaal in het kader van sturen op aandeelhouderswaarde. Publicaties over credit management richten zich overwegend op proces- en procedurebeschrijvingen, kredietwaardigheidsbeoordeling en auditingchecklists. Deze onderwerpen zijn ontegenzeggelijk relevant voor de analyse van credit management, maar vormen geen antwoord op de vraag hoe de control van credit management moet worden ingericht. In dit artikel wordt een praktische controlaanpak geïntroduceerd die gebaseerd is op het management control framework van Merchant en de verschillende typen kredietbeleid zoals omschreven door Wallis. Het resultaat is een aanpak die eenvoudig en praktisch toepasbaar is, geschikt is voor verschillende typen kredietbeleid en rekening houdt met verschillende typen controls.
DOCUMENT
In de kern is Facilitair Management het zorgdragen voor een soepel draaiend huishouden van een bedrijf. Maar dan wel zo efficient en goedkoop mogelijk zonder dat iemand er last van heeft.Ga je als Facilitair Manager hierin mee en creeer je een afdeling met een minderwaardigheidscomplex en bijbehorend gedrag of zorg je ervoor dat passie en trots voor het vak de boventoon voeren. Een visie op Schitterend Organiseren toegepast op Facilitair Management
DOCUMENT
This special issue of Systems Research and Behavioural Science is about the systematic use of metaphor and its implications for behaviour, especially in the field of knowledge management.
DOCUMENT
Presentatie over de Bijdrage van management control in het creëren van maatschappelijke waarde
DOCUMENT
Met de toenemende drukte in de stad neemt ook het autogebruik toe. Deze toename zorgt voor extra druk op de veiligheid en gezondheid voor mens en natuur. Om de negatieve impact van verkeer te mitigeren kan gekeken worden naar strengere eisen aan hinder en uitstoot. Met Smooth Traffic Management (STM) wordt gewerkt aan het verminderen van de negatieve verkeerseffecten rond ‘gevoelige locaties’ door bestuurders middels een navigatiesysteem een alternatieve, omgevingsbewuste route aan te bieden.
DOCUMENT
Dit artikel bespreekt de relatie tussen organisatiecultuur en performance management. De auteurs stellen dat gedrag niet op zichzelf staat, maar wordt gevormd door onderliggende waarden en overtuigingen. Om performance management in de praktijk succesvol te laten zijn, moet het worden opgenomen in de organisatiecultuur. Onderzoek van De Waal (2003) laat zien dat de vier gedragsaspecten; verantwoordelijkheid, managementstijl, actiegerichtheid en communicatie van belang zijn voor goed performance management. Ten slotte wordt in het artikel nader onderzoek aangekondigd naar de cultuurelementen in het Cultuur-arenamodel van Straathof (2009) die van invloed zijn op het invoeren en toepassen van performance management.
DOCUMENT
Legal management is een nieuw vakgebied, dat de praktijkvan juridische professionals vanuit een organisatiekundigperspectief benadert. Binnen organisaties heeft legalmanagement het doel de kwaliteit van de juridische functiete optimaliseren. In deze unieke uitgave schetsen experts deontwikkeling van dit nieuwe vakgebied en gaan zij in op destand van zaken van het legal management in verschillendesectoren van de Nederlandse rechtspraktijk: de centrale endecentrale overheid, het bedrijfsleven en de advocatuur.Voor iedereen die geïnteresseerd is in de organisatie vanjuridische dienstverlening en juridische processen.
DOCUMENT