© 2025 SURF
Verslag van een quick scan en selectieproces van een softwarepakket voor het converteren van PowerPoint presentaties voor gebruik op het World Wide Web.
Interview Eja Kliphuis in SURF Magazine, jaargang 15, nummer 3
Neighborhood image processing operations on Field Programmable Gate Array (FPGA) are considered as memory intensive operations. A large memory bandwidth is required to transfer the required pixel data from external memory to the processing unit. On-chip image buffers are employed to reduce this data transfer rate. Conventional image buffers, implemented either by using FPGA logic resources or embedded memories are resource inefficient. They exhaust the limited FPGA resources quickly. Consequently, hardware implementation of neighborhood operations becomes expensive, and integrating them in resource constrained devices becomes unfeasible. This paper presents a resource efficient FPGA based on-chip buffer architecture. The proposed architecture utilizes full capacity of a single Xilinx BlockRAM (BRAM36 primitive) for storing multiple rows of input image. To get multiple pixels/clock in a user defined scan order, an efficient duty-cycle based memory accessing technique is coupled with a customized addressing circuitry. This accessing technique exploits switching capabilities of BRAM to read 4 pixels in a single clock cycle without degrading system frequency. The addressing circuitry provides multiple pixels/clock in any user defined scan order to implement a wide range of neighborhood operations. With the saving of 83% BRAM resources, the buffer architecture operates at 278 MHz on Xilinx Artix-7 FPGA with an efficiency of 1.3 clock/pixel. It is thus capable to fulfill real time image processing requirements for HD image resolution (1080 × 1920) @103 fcps.
De oud-directeur van Hewlett Packard, Lew Platt, wist vorige eeuw al te vertellen dat de meest succesvolle bedrijven in de 21e eeuw precies die bedrijven zijn die er het best in gaan slagen om gestructureerd vast te leggen wat hun werknemers weten. Waar Platt op doelde was een instrument dat in vele sectoren lange tijd werd ondergewaardeerd, maar inmiddels van enorme importantie is: kennismanagement. Anno 2006 is kennismanagement simpelweg een noodzakelijk instrument om te kunnen overleven in het - relatief gezien - nog maar net begonnen informatietijdperk. Iedere organisatie, klein of groot, is immers in sterke mate afhankelijk van kennis in hoofden van medewerkers, van hun opgedane ervaringen en van de informatie zoals door hen vastgelegd in documenten en informatiesystemen.
Een bekend probleem: je hebt je net op een nieuwe dienst geabonneerd of een nieuw apparaat gekocht en je krijgt bepaalde functies niet aan de praat. Of, je hebt een nieuw softwarepakket aangeschaft, dit op je PC geïnstalleerd en er duikt allerlei narigheid op. Bijvoorbeeld, die handige integratie van het net gekochte elektronische woordenboek met Microsoft Office op je Windows XP-machine komt niet tot stand. Erger nog: Office gedraagt zich plotseling instabiel. Hoe los je als gebruiker dit soort problemen op? De dienstinstructies, de handleiding van het apparaat of de helpfuncties van de softwarepakketten bieden geen uitkomst. In FAQ’s zoeken op de websites van leveranciers en producenten levert ook geen antwoord op. Bellen met helpdesks en de winkel geeft na vele minuten van irritante wachtkamermuziek ook geen uitkomst. E-mailen leidt uitsluitend tot nietszeggende, door een mailrobot vervaardigde antwoorden. Of tot helemaal geen antwoord. Kortom: dit moet beter kunnen. En anders bedenk je je een volgende keer minstens tien keer of je die nieuwe dienst, dat nieuwe apparaat of dat nieuwe softwarepakket eigenlijk wel wilt hebben.
If eHealth interventions are not used (properly), their potential benefits cannot be fulfilled. User perceptions of eHealth are an important determinant of its successful implementation. This study examined how patients with chronic obstructive pulmonary disease (COPD) and their physiotherapists (PHTs) value an eHealth self-management intervention following a period of use. The study aimed to evaluate the perceptions of COPD patients and their PHTs as eHealth users. In this study, an eHealth self-management intervention (website and mobile phone app) aimed at stimulating physical activity (PA) in COPD patients was evaluated by its users (patients and PHTs). As participants in a randomized controlled trial (RCT), they were asked how they valued the eHealth intervention after 6 months’ use. Interview requests were made to 33 PHTs from 26 participating practices, and a questionnaire was sent to 76 patients. The questionnaire was analyzed in Excel (Microsoft). The interviews with the PHTs and text messages (short message service, SMS) sent between patients and PHTs were transcribed and independently coded in MAXQDA 10 for Windows (VERBI GmbH).
'Lock-in of corporate customers and consumers', zo beoordeelde Zhou (2006) het businessmodel van Microsoft dat ten grondslag ligt aan de verkoop van het webserviceplatform .NET.
Dit artikel verscheen eerder in Mechatronica&MachinebouwOp de Roscon-conferentie afgelopen september heeft Microsoft een experimentele versie van Ros voor Windows gereleaset. Traditioneel werkt dat robotbesturingssysteem alleen op Linux, dus hiermee is het toegankelijk geworden voor een grote nieuwe groep gebruikers. Saxion-onderzoeker Wilco Bonestroo vertelt op basis van praktijkervaringen over de mogelijkheden van Ros voor de industrie.
MULTIFILE