Electric vehicles and renewable energy sources are collectively being developed as a synergetic implementation for smart grids. In this context, smart charging of electric vehicles and vehicle-to-grid technologies are seen as a way forward to achieve economic, technical and environmental benefits. The implementation of these technologies requires the cooperation of the end-electricity user, the electric vehicle owner, the system operator and policy makers. These stakeholders pursue different and sometime conflicting objectives. In this paper, the concept of multi-objective-techno-economic-environmental optimisation is proposed for scheduling electric vehicle charging/discharging. End user energy cost, battery degradation, grid interaction and CO2 emissions in the home micro-grid context are modelled and concurrently optimised for the first time while providing frequency regulation. The results from three case studies show that the proposed method reduces the energy cost, battery degradation, CO2 emissions and grid utilisation by 88.2%, 67%, 34% and 90% respectively, when compared to uncontrolled electric vehicle charging. Furthermore, with multiple optimal solutions, in order to achieve a 41.8% improvement in grid utilisation, the system operator needs to compensate the end electricity user and the electric vehicle owner for their incurred benefit loss of 27.34% and 9.7% respectively, to stimulate participation in energy services.
DOCUMENT
Binnen het projectonderwijs wordt nog vaak drooggezwommen. Enerzijds door de verstrekte projectopdrachten anderzijds door de suboptimalisatie van oplossingen. Deze zijn namelijk sterk afhankelijk van de verbonden modules en docenten. In de praktijk zijn de oplossingen echter altijd een afweging van tijd, geld en kwaliteit. Onze Human Engineers leren om daar op een goede manier mee om te gaan. Dit door de integratiemodule Integrated Product Development (IPD). IPD is een multidisciplinair project waarbij studenten van verschillende Fontys Instituten werken aan de commercikle en technische uitwerking van een bedrijfsopdracht. Marktonderzoek, doelgroep bepaling en productspecificatie zijn een vast onderdeel van een IPD project evenals het ontwerpen en bouwen van een prototype en het financieel onderbouwen van een Go/NO go advies aan de ondernemer. Het project vindt plaats in het laatste onderwijssemester, net vssr het afstuderen en is dus te zien als een open project met een bedrijf als opdrachtgever. De Human Engineering studenten zijn in deze projecten de verbindende schakel. De specialisten in de projectgroepen, de technische studenten, willen nogal eens zoeken naar mooie oplossingen vooral in technische zin. Daarbij gaan ze vaak volledig voorbij aan het belang van de ondernemer (winst maken) en het belang van de klant (kwaliteit en bedieningsgemak). Ook het projectwerk heeft een enorme sprong vooruit gemaakt door het team uit te breiden met Human Engineers. De Human Engineering studenten focussen vooral ook op het halen van targets (kosten) en deadlines (tijd), het maken en nakomen van afspraken en de communicatie binnen de groep en naar buiten toe (ondernemer en klant). Huidige studenten en alumni geven aan dat het project zeer realistisch is en dat het vergelijkbaar is met problemen die ze in hun werk tegen komen. Zeker blijven doen is hun advies. Organisatorisch vergt het wel een en ander omdat er bijvoorbeeld afstemming dient te komen tussen de verschillende instituten met betrekking tot: beoordeling van de studenten, afstemmen van lesroosters en vergoeding voor docenten. Ook het onderhouden van bedrijfsrelaties om bijvoorbeeld aan de opdrachten te komen blijft een moeilijke, tijdrovende zaak.
DOCUMENT
This article draws on Robinson, McNeill and Maruna’s argument (2012) about the adaptability of community sanctions and measures, observed through four distinctive penal narratives, in order to shed light on the regional development of community service in Wroclaw, Poland. While the managerial adaptation of community sanctions is underpinned by an inter-agency cooperation to fulfil the goals of the system, the contemporary rehabilitation iteration has become a toolkit of measures predominantly phrased around risk management, the reparative discourse seeks various means to repair harm, and the punitive orientation represent the turn to desert-based and populist sentencing frameworks. In this article, the first three are reflected upon along with the emerging, restorative adaptation of community sanctions. The last one is added to expand on the findings of previous research, which suggests the viability of the restorative orientation for community service in Poland (Matczak, 2018). A brief discussion of how punishment, probation and restorative justice can be reconciled is followed by the introduction of Polish Probation and the role of probation officers in delivering community service in Poland. Although the penal narratives are visible in the Wrocław model to different degrees and in various combinations, more research is required to evaluate the viability of a progressive orientation to punishment during a gradual optimisation of community orders. Originally published: Anna Matczak, The penal narratives of community sentence and the role of probation: The case of the Wrocław model of community service, European journal of probation (Vol. 13 nr. 1) pp. 72-88. Copyright © 2021year (The Author). DOI: 10.1177/2066220320976105
MULTIFILE