Het voornaamste doel van het onderzoek is achterhalen welk beeld mensen binnen de Veenkoloniën van het gebied hebben. De probleemstelling die hierbij hoort is: Welke factoren spelen een rol bij de algehele beeldvorming van het gebied de Veenkoloniën bij de mensen? Onderzoek is gedaan door middel van face-to-face vragen aan mensen die in het gebied wonen. Deze vragen waren aangeleverd door de Rijksuniversiteit Groningen. De resultaten zijn van belang voor de beleidsvoerders van de Veenkoloniën en de beslissingen die zij in de toekomst moeten gaan maken. In verband met beperkingen bij het uitvoeren van het onderzoek is er in dit verslag slechts gekeken naar het beeld dat mensen van binnen de Veenkoloniën van het gebied hebben De resultaten van de enquêtes buiten de Veenkoloniën zijn buiten beschouwing gelaten.Studentonderzoek in het kader van het thema Werklandschappen.
Op 30 november organiseerden de gezamenlijke (kunst)educatieve opleidingen van de Hanzehogeschool (Academie Minerva, het Prins Claus Conservatorium, de PABO en de Master Kunsteducatie) en het lectoraat Kunsteducatie weer een werkveldbijeenkomst kunsteducatie. Dit keer is het thema: Each one teach one – leren in en van hiphop. We bogen ons samen over vragen als: hoe wordt er geleerd in de hiphop-scene? Wat kunnen we daar van leren? Is hiphop al onderdeel van onze onderwijspraktijk? Hoe ziet dat er dan uit – en hoe zou het er uit kunnen zien? Dit betreft het verslag van deze bijeenkomst.
Voelen kinderen en jongeren zich voldoende gerepresenteerd en aangesproken in het kunstonderwijs dat ze aangeboden krijgen? Deze vraag stond centraal op de Hanze Kunsteducatie werkveldbijeenkomst over Re/Presentatie in Kunsteducatie van 21 november 2024. Het thema van de bijeenkomst komt voort uit een deelproject van het onderzoeksproject Re/Presenting Europe1 waarin het lectoraat Kunsteducatie participeert.