This special issue (SI) aims to assemble a high-quality set of papers, which improve our understanding of how contextual factors impact the conceptualization, implementation and effectiveness of Talent Management. The context can be used several ways, e.g. to frame the relevance of the study, to interpret results or even by using theoretical frameworks in which the contextual factors and variables are incorporated.
Een van de kernvragen van de Innovatiewerkplaats Healthy aging bij arbeid is hoe regionale samenwerking hieraan kan bijdragen. Beide onderwerpen staan hoog op de agenda van IWP partner FNV Bondgenoten. Van hen uit kwam ook het idee om de informatie die uit door hen gevoerde loopbaangesprekken en gegeven loopbaantrainingen komt te gebruiken om meer zicht te krijgen op de aanbodzijde van de Noordelijke arbeidsmarkt. Idee is dat wanneer dit inzicht groter is, het eenvoudiger zou moeten zijn om tot een match met de vraagzijde te komen. Idee daarachter is weer dat een goede match tussen vraag een aanbod leidt tot duurzame(re) inzetbaarheid. Bijgaand 'report part' beschrijft de eerste resultaten van de analyses van gesprekken en trainingen met FNV leden. Geanalyseerd is met behulp van het 'Vliegwiel' voor begeleid werken. Dit vliegwiel genereert vragen waarmee zicht kan worden gekregen op zowel kennis en vaardigheden als op wat mensen werkelijk motiveert en drijft. Dit totaalbeeld is nodig om een zinvolle uitspraak te kunnen doen over het Noordelijk human capital. Uit de eerste resultaten blijkt vooral hoe belangrijk werk voor mensen is, en hoe belangrijk men het vindt om nuttig bezig te zijn en gewaardeerd te worden. Het gemiddeld opleidingsniveau ligt rond MBO 2/3 en mensen geven aan open te staan voor scholingsmogelijkheden. Momenteel zijn er 28 gesprekken ge-analyseerd, het is de bedoeling dat hiermee vanaf februari 2015 verder mee wordt gegaan binnen de kaders van een afstudeeropdracht HRM/TP.
In most shopping areas, there are place management partnerships (PMPs) that aim to increase the competitiveness of the area. Collective digital marketing activities, such as the adoption and update of collective websites and social media pages, provide opportunities in this regard. Currently, the extent to which digital marketing activities are being employed varies widely among PMPs. However, studies investigating the factors that influence the uptake of digital marketing activities are lacking. This study applies a resource-based view to fill this gap, using data from an online survey about collective digital marketing activities among 164 official representatives of PMPs in urban shopping areas in the Netherlands. Regression analyses were employed to examine the extent to which the resources of PMPs influence the adoption and update frequency of the two most often used digital marketing channels: websites and social media pages. The results revealed that while the adoption of collective digital marketing channels is strongly influenced by the physical resources that characterize the shopping area itself, the update frequency of these channels is influenced more by the organizational resources of PMPs. In addition, the strategic choice of PMPs to deploy human and financial resources for the benefit of collective digital marketing activities leads to increased use of these activities. This effect is reinforced by the fact that digital marketing skills gained through experience contribute to a higher update frequency of the adopted channels. As such, this study provides empirical evidence on the influence of PMPs shared resources upon their digital marketing activities.