This paper discusses sustainable real estate and the role of ethics within real estate. Both terms ‘sustainability’ and ‘ethics’ needs an explanation. With this discussion the tripartite system of ‘morals – principles - laws’ is described in order to have more grip on sustainable real estate and ethics.
DOCUMENT
This paper discusses sustainable real estate and the role of ethics within real estate. Both terms ‘sustainability’ and ‘ethics’ needs an explanation. With this discussion the tripartite system of ‘morals – principles - laws’ is described in order to have more grip on sustainable real estate and ethics.
MULTIFILE
Background and aim – The aim of this paper is to look at the professionalization of municipal real estate management (MREM) from an organizational design perspective.Methods / Methodology – Analysis of current and recent MREMliterature in a Dutch context on organizational design. Results – It appears that organizational design is implicitly or explicitly concluded as being interesting and relevant, but no research was performed on this topic. In general, it seems MREM could be significantly better organized creating higher value of its real estate for society. Practical or social implications – The finding that organizational design is an interesting yet underexposed parameter contributes to an awareness at real estate professionals. A better organization of MREM will not only increase professionalism, but also create higher value for local authorities and society. Moreover, possibilities for future research have been identified. Ultimately, new research and more best case practices can advance the management of real estate at local governments.
DOCUMENT
De innovatiewerkplaats Campus Design (CD) richt zich op de duurzame ontwikkeling (SDG) van de campus door middel van praktijkgerichte oplossingen en onderzoek. Vanuit het lectoraat Facility Management van de Hanze, werkt CD samen met kennis- en onderwijsinstellingen, overheden en het bedrijfsleven, bijvoorbeeld om de kwaliteit, gastvrijheid en inclusiviteit te verbeteren zodat iedereen zich welkom voelt op de campus. CD streeft naar een betere aansluiting tussen de ruimte en organisatie op de campus; ook de vergroening en biodiversiteit rekenen we daartoe. Dit doen we door praktijkvragen van onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven te koppelen aan praktijkgericht onderzoek van onze senior-onderzoekers, onderzoekers, docenten en studenten, onder meer in architectuur, facility management, gastvrijheid, kunsten en vastgoed. Onze multidisciplinaire aanpak is zeer actiegericht; we willen de campuspraktijk écht veranderen en laten zien dat het betaalbaar is én werkt. We zorgen er dus voor dat oplossingen niet alleen theoretisch en empirisch uitstekend onderbouwd zijn, maar vooral ook praktisch toepasbaar en bewijsbaar beter. Door de goede samenwerking met onze partners, genereert CD oplossingen die onderwijsinstellingen inspireren en hen helpen de SDG te implementeren.
De innovatiewerkplaats Healthy Workplace (HWP) richt zich op het verbeteren van de werkomgeving door middel van praktijkgericht onderzoek en ontwerpoplossingen. Vanuit het lectoraat Facility Management van de Hanze, werkt HWP samen met kennis- en onderwijsinstellingen, overheden en het bedrijfsleven om de gezondheid, betrokkenheid, tevredenheid en productiviteit van werknemers te verbeteren, rekening houdend met de behoeften van de organisatie en het individu. HWP streeft naar een betere aansluiting tussen de ruimte en organisatie in kantoren. Dit doen we door vragen uit de beroepspraktijk te koppelen aan praktijkgericht onderzoek van onze senior-onderzoekers, onderzoekers, docenten en studenten, onder meer in architectuur, bewegingswetenschappen, facility management, fysiotherapie, gezondheidspsychologie, installatietechniek, kunsten en vastgoed. Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat oplossingen niet alleen theoretisch en empirisch uitstekend onderbouwd zijn, maar ook praktisch toepasbaar. Door de goede samenwerking met onze partners, genereert HWP ontwerpoplossingen die kantoororganisaties helpen om beter te functioneren en de fysieke, mentale en sociale gezondheid van medewerkers te verbeteren.
This book discusses whether, and if so, how facility management (FM) can contribute toeducational achievements at Dutch higher education institutions. Although there is increasingevidence that the quality of the lecturer is decisive for the performance and development ofstudents (Marzano 2007; Mourshed, Chijioke and Barber 2010), and in addition, educationalleadership can shape the necessary boundary conditions for these primary actors to succeed,nowadays this must be considered as a too narrow conception of what good education is allabout. Up to date, in literature there is a lively debate about the effective use of facilitydesign, as a mixture of designed features of physical facilities and services, to contribute toeducation as well. We have seen many examples of the so-called human factor beingnegatively influenced by seemingly fringe events, but that suddenly appears to beprecondition for education. Too warm, too cold, too crowded, too loud, too messy, and noidea why this device doesn’t work are phrases that come to mind. We now know that the builtschool environment and facility services that are offered are among the elements that caninfluence good education. The evidence comes from a multiple disciplines, such asenvironmental-psychology (Durán-Narucki 2008; Hygge and Knez 2001), medicine(Hutchinson 2003), educational research (Blackmore et al. 2011; Oblinger 2006; Schneider2002; Temple 2007), and real estate and facility management (Daisey, Angell and Apte 2003;Duyar 2010; Barrett et al. 2013). Considering all the above, there seems to be a scientificblack box with respect to the relatively new scientific discipline of FM. Deeply rooted inpractice, the abstractions that have existed until now have hardly led to a fundamentalunderstanding of the contribution of FM to education. Therefore, the main objective of thisbook is as follows.