Geen samenvatting beschikbaar
DOCUMENT
We describe the participation of the University of Amsterdams ILPS group in the Total Recall track at TREC 2015. Based on the provided Baseline Model Implemention (”BMI”) we set out to provide two more baselines we can compare to in future work. The two methods are bootstrapped by a synthetic document based on the query, use TF/IDF features, and sample with dynamic batch sizes which depend on the percentage of predicted relevant documents. We sample at least 1 percent of the corpus and stop sampling if a batch contains no relevant documents. The methods differ in the classifier used, i.e. Logistic Regression and Random Forest.
MULTIFILE
Many studies have shown that experts possess better perceptual-cognitive skills than novices (e.g., in anticipation, decision making, pattern recall), but it remains unclear whether a relationship exists between performance on those tests of perceptual-cognitive skill and actual on-field performance. In this study, we assessed the in situ performance of skilled soccer players and related the outcomes to measures of anticipation, decision making, and pattern recall. In addition, we examined gaze behaviour when performing the perceptual-cognitive tests to better understand whether the underlying processes were related when those perceptual-cognitive tasks were performed. The results revealed that on-field performance could not be predicted on the basis of performance on the perceptual-cognitive tests. Moreover, there were no strong correlations between the level of performance on the different tests. The analysis of gaze behaviour revealed differences in search rate, fixation duration, fixation order, gaze entropy, and percentage viewing time when performing the test of pattern recall, suggesting that it is driven by different processes to those used for anticipation and decision making. Altogether, the results suggest that the perceptual-cognitive tests may not be as strong determinants of actual performance as may have previously been assumed.
DOCUMENT
This article compares two strategies the detect development in PPT (personal professional theories): CM (concept mapping) and a combination of CM with SR (stimulated recall). The study reveals that both strategies succeed, but that the CM in the combined strategy performed worse. The article ends with several explanations, which all deserve further investigation.
DOCUMENT
Dit artikel beschrijft een actieonderzoek waarin onderzocht is of gerichte feedbacktraining en –begeleiding aan basisschoolleerkrachten leidt tot professionalisering ten aanzien van het geven van passende feedback welke aansluit op de leer- en ontwikkelbehoeften van leerlingen. Directe aanleiding voor dit onderzoek was de veranderde onderwijsvisie waarbij geboden onderwijs en onderwijsorganisatie, gerelateerd moest worden aan het ontwikkelniveau van leerlingen. Leerkrachten hadden moeite met de rolomschakeling van kennisoverdrager naar begeleider en bewaker van leerprocessen. Om dit te ondersteunen is middels mindmapping, observaties en topicinterviews een beginsituatie bepaald waarop training en vervolgonderzoek kon aansluiten. Betrokken leerkrachten leerden door stimulated-recall interviews van het eigen feedback-handelen. De feedbackontwikkelingen zijn met behulp van een observatiemodel gemeten en in kaart gebracht. Afsluitend is het onderzoek geëvalueerd middels een vragenlijst. De resultaten van dit onderzoek wijzen uit dat de training en begeleiding positief heeft bijgedragen aan gewenste professionalisering in feedback. Verdere verdieping is echter nog gewenst. In de conclusie en discussie wordt hierop dieper ingegaan. In de aanbevelingen worden dan ook suggesties gedaan voor vervolgonderzoek en –interventies.
MULTIFILE
In dit artikel doen we verslag van een onderzoek naar het vakmanschap van de vmbo-docent in de bovenbouw. Het onderzoek is uitgevoerd in het kader van het innovatiearrangement Professional in Beeld (PiB) waarin drie vmbo-scholen en de lerarenopleiding Archimedes van de Hogeschool Utrecht gewerkt hebben aan het ontwikkelen van opleidings- en professionaliseringsactiviteiten gericht op de ontwikkeling van het vakmanschap van de vmbo-docent. In het onderzoek zijn negen praktijksituaties gefilmd en zijn met de betreffende docenten de praktijksituaties volgens de Stimulated Recall-methode nabesproken. De observaties en reflecties zijn getypeerd aan de hand van een daarvoor ontwikkeld kijkkader. De resultaten konden vertaald worden in vijf vignetten die de kern van het vakmanschap van de vmbodocent samenvatten: pedagogisch aansluiten, didactisch aansluiten, beroepsgericht werken, contextgericht werken, aandacht voor doorlopende leerlijnen en toekomstperspectief. Het artikel is als volgt opgebouwd. Eerst schetsen we de aanleiding en kader van het onderzoek. Daarna beschrijven we achtereenvolgens het kijkkader (onze operationalisering van het vakmanschap), de onderzoeksvraag, de onderzoeksgroep, de onderzoeksmethode en de dataverzameling en -analyse. Vervolgens gaan we in op de resultaten. We sluiten af met conclusies en aanbevelingen voor de lerarenopleiding
DOCUMENT
In the context of developing mentor teachers' use of supervisory skills, two consecutive studies were conducted, using stimulated recall. Firstly, with eight participants, an instrument was developed to categorize contents of interactive cognitions. Secondly, with 30 participants, the instrument was applied to uncover contents of mentor teachers' interactive cognitions, before and after training in supervisory skills. After training, mentor teachers demonstrate an increased awareness of their use of supervisory skills. This indicates that mentor teachers not only seem to emphasize pupil learning and needs when conducting a mentoring dialogue, but simultaneously focus on their own supervisory behaviour.
DOCUMENT
The aim of this study is to clarify how pre-service teachers perceive mentor teachers' use of mentoring skills. Sixty stimulated-recall interviews were conducted, each in connection with a previously recorded mentoring dialogue. A quantitative analysis showed that six types of mentoring skills appeared to be perceived by pre-service teachers as offering emotional support and five others as offering task assistance. After mentor teachers were trained in mentoring skills, shifts in their frequencies of use of distinct skills, as observed by independent raters, corresponded to a considerable extent with shifts in frequencies of pre-service teacher perceptions of mentor teachers' mentoring behaviour.
DOCUMENT
The paper introduced an automatic score detection model using object detection techniques. The performance of sevenmodels belonging to two different architectural setups was compared. Models like YOLOv8n, YOLOv8s, YOLOv8m, RetinaNet-50, and RetinaNet-101 are single-shot detectors, while Faster RCNN-50 and Faster RCNN-101 belong to the two-shot detectors category. The dataset was manually captured from the shooting range and expanded by generating more versatile data using Python code. Before the dataset was trained to develop models, it was resized (640x640) and augmented using Roboflow API. The trained models were then assessed on the test dataset, and their performance was compared using matrices like mAP50, mAP50-90, precision, and recall. The results showed that YOLOv8 models can detect multiple objects with good confidence scores.
DOCUMENT