'Amerikaanse toestanden' die financiële crisis, zo werd hier in 2008 nog hooghartig gezegd. Inmiddels weten we beter. En die Amerikanen hebben de problemen in hun bancaire sector een stuk voortvarender aangepast dan wij.
DOCUMENT
Meerdere onderzoekscommissies hebben uitgezocht hoe de gang van zaken is geweest bij het faillissement van Icesave , DSB- bank, de Liborfraude bij Rabobank en de steun voor de SNS- bank. In vrijwel alle onderzoeken wordt er veel kritiek geuit op het toezicht van De Nederlandse Bank en in mindere mate ook het ministerie van Financiën. Wordt het niet eens tijd voor een strafrechtelijk onderzoek naar falend toezicht ?
LINK
Conference abstract and presentation of research to voluntary sports clubs and virtual community building through social networking sites.
DOCUMENT
Een steeds groter deel van alle betalingen vindt elektronisch plaats. De verschillende partijen die actief zijn op het terrein van elektronisch betaalverkeer, zijn erop gericht het elektronisch betalen in de toekomst efficiënter en veiliger te maken. De consument is echter opvallend afwezig in deze ontwikkeling.
LINK
Op het evenement Meedoen Geld(t)?, in 2016 georganiseerd door het lectoraat Financial Inclusion and New Entrepreneurship (FINE) van De Haagse Hogeschool, is een boekje uitgedeeld met een algemeen overzicht van een aantal (nieuwe) vormen van financiering voor het midden- en kleinbedrijf en zelfstandigen in Nederland. De deelnemers stelden het op prijs om een breder overzicht te krijgen van de diverse – bestaande en opkomende – vormen van formele en informele maar ook alternatieve en nieuwe vormen van financiering voor het MKB, of voor de zelfstandige zonder of met personeel (ZZP/ ZMP) , en nietgeregistreerde ondernemende mensen. Studenten hebben regelmatig laten blijken dat zij zich willen oriënteren op de nieuwe, alternatieve vormen van financiering en de implicaties daarvan op bedrijven. Dit overzicht geeft hen maar ook docenten én (startende) ondernemers informatie over het bestaan, de mogelijkheden en werkwijze van verschillende bestaande en opkomende financieringsinstrumenten en spelers in de markt. Deze handleiding stelt de student in staat zich een beeld te vormen van de diverse financieringsmogelijkheden voor het MKB of voor de ZZP’er of ZMP’er. Kennis nemen van de verschillende vormen is de eerste stap naar het ontwikkelen van een systeem waarin de MKB’er of ZZP’er/ ZMP’er de juiste mix van financiering kan verkrijgen. Als de student later misschien zelf aan de slag wil gaan in een onderneming, heeft hij of zij baat bij een bredere kijk op financieringsmogelijkheden. En als de student komt te werken bij financiële dienstverleners of adviesbureaus is het belangrijk dat hij of zij goed in staat is om samenwerking met anderen te zoeken. Op die manier kunnen ondernemers de juiste mix van financiële diensten ontvangen. Het boek is mede gebaseerd op ons onderzoek in 2017 naar de ontwikkelingen bij de bestaande banken in Nederland, geleid door Richard van der Linde. Ook is dankbaar gebruikgemaakt van de uitkomsten van deelonderzoeken die zijn uitgevoerd door studenten aan de HHs over de geschiedenis van banken in Nederland (Fabian van Hagen) en hun dienstverlening (Zulikha Hesam).
DOCUMENT
This study investigates the way in which first year students use Facebook. An overview of recent studies on Facebook usage and a survey is presented. The latter is an online questionnaire on the Facebook activities of 618 students (78.6 % of all first year students) of the Media department of Hogeschool van Amsterdam. Previous studies identified four major Facebook activities: 1) information sharing receiving/providing information and generating ideas), 2) sharing for educational purposes (for learning, problem solving and sharing work), 3) social purposes (retrieving personal information about others or themselves, chatting, making appointments and generally keeping in touch) and 4) leisure (gaming and relaxing). The questionnaire’s answers were grouped accordingly and then compared, to provide a better understanding of how students use Facebook. In addition, a range of variables were measured in the survey,in order to map student characteristics such as gender, age, place of birth, living arrangements and the socio-economic status of their parents. Those variables were compared with the Facebook activities using PAWS Statistics 18.0 (formally SPSS)to determine any correlation
DOCUMENT
In this paper I investigate the way in which first year students in the Department of Media, Information and Communication at the Amsterdam University of Applied Sciences, use Facebook. I provide an overview of recent studies on Facebook usage and present the results of a survey (in the form of an online questionnaire) on the Facebook activities of 618 students (78.6 % of all first year students) in this department. Previous studies identified four major Facebook activities: 1) information sharing (receiving/providing information and generating ideas), 2) sharing for educational purposes (for learning, problem solving and sharing work), 3) social purposes (retrieving personal information about others or themselves, chatting, making appointments and generally keeping in touch) and 4) leisure (gaming and relaxing). The questionnaire’s answers were grouped accordingly and then compared, to provide a better understanding of how students use Facebook. In addition, a range of variables were measured in the survey,in order to map student characteristics such as gender, age, place of birth, living arrangements and the socio-economic status of their parents. Those variables werecompared with the Facebook activities using PAWS Statistics 18.0 (formally SPSS) to determine any correlation.
MULTIFILE
This paper discusses sustainable real estate and the role of ethics within real estate. Both terms ‘sustainability’ and ‘ethics’ needs an explanation. With this discussion the tripartite system of ‘morals – principles - laws’ is described in order to have more grip on sustainable real estate and ethics.
DOCUMENT
In the following paper I investigate the correlation between students’ use of Facebook and their first year grade point average in the Department of Media, Communication and Information at the Amsterdam University of Applied Sciences. Differences in grade points will be measured against whether or not a student utilises Facebook. In addition, the difference in the way that they use this social network site (SNS) will also be explored, by examining their motives for using Facebook. In a previous study I categorised usage by; 1) information sharing, 2) educational purposes, 3) social purposes and 4) leisure. Digital surveys will measure these categories and be compared to the students’ grade points, using statistical tests. This will provide a valuable insight into how the differences are distributed and if there is any relationship between the purpose of Facebook use, the students’ grade points of prior education, and ultimately, whether or not a student passed all first year exams.
LINK