In Zorgprimair schetste Marianne den Otter wat van een ‘inclusieve leraar’ wordt gevraagd. In haar discussie noemt ze Stevens die in het tijdschrift Orthopedagogiek, onderzoek en praktijk ‘pleit voor het herstel van zelfbewuste verantwoordelijkheid van professionals door het benutten van het potentieel aan kwaliteiten en het professioneel kapitaal’. Stevens roept in zijn artikel op tot openheid en samenwerking, met de leerling als een volwaardige partner. Dit artikel gaat nader in op dat samenwerken, dat immers cruciaal is binnen Passend Onderwijs. Iedere onderwijsprofessional zal ‘altijd’ moeten samenwerken met collega’s, met de omgeving van de school en van de leerling. Maar over wat dat in de praktijk precies betekent en wat dat van de leerkracht vraagt, is vooralsnog weinig bekend. Daarnaar doen wij – samen met onze studenten – binnen het lectoraat onderzoek .
DOCUMENT
Neighborhood image processing operations on Field Programmable Gate Array (FPGA) are considered as memory intensive operations. A large memory bandwidth is required to transfer the required pixel data from external memory to the processing unit. On-chip image buffers are employed to reduce this data transfer rate. Conventional image buffers, implemented either by using FPGA logic resources or embedded memories are resource inefficient. They exhaust the limited FPGA resources quickly. Consequently, hardware implementation of neighborhood operations becomes expensive, and integrating them in resource constrained devices becomes unfeasible. This paper presents a resource efficient FPGA based on-chip buffer architecture. The proposed architecture utilizes full capacity of a single Xilinx BlockRAM (BRAM36 primitive) for storing multiple rows of input image. To get multiple pixels/clock in a user defined scan order, an efficient duty-cycle based memory accessing technique is coupled with a customized addressing circuitry. This accessing technique exploits switching capabilities of BRAM to read 4 pixels in a single clock cycle without degrading system frequency. The addressing circuitry provides multiple pixels/clock in any user defined scan order to implement a wide range of neighborhood operations. With the saving of 83% BRAM resources, the buffer architecture operates at 278 MHz on Xilinx Artix-7 FPGA with an efficiency of 1.3 clock/pixel. It is thus capable to fulfill real time image processing requirements for HD image resolution (1080 × 1920) @103 fcps.
DOCUMENT
Docententeams in het Voorgezet Onderwijs lopen regelmatig aan tegen gedrags- en leerproblemen van leerlingen. De afgelopen jaren zijn deze problemen aangepakt door het maken en uitvoeren van individuele handelingsplannen voor individuele leerlingen. In dit artikel wordt besproken hoe binnen het School Wide Positive Behavior Support problemen van individuele leerlingen met ASS worden benaderd als een moeilijke onderwijssituatie voor het docententeam.
DOCUMENT