The World Hunt: An Environmental History of the Commodification of Animals is written by John F. Richards, a ‘pioneer in environmental history’ as J. R. McNeill calls him in his introduction to the volume. This introduction explains how this unique yet not always easily accessible text exploring the environmental and socio-economic dimensions of commercial exploitation of non-humans came into being, and how it can be seen in the contexts of the history of human relationships to the environment and of contemporary ethics. The World Hunt is an unusual volume in that it blends environmental history, the dispassionate narrative of facts, with a voice that is at times full of hurt, as it expresses genuine concern for the voiceless victims of hunters’ increasingly global pursuits. The volume is essentially an extract from the meticulously researched and finely detailed history of hunting, fishing and whaling presented in Richards’ exhaustive The Unending Frontier. https://doi.org/10.1016/j.biocon.2014.09.025 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
Aanleiding: Zoetermeer heeft een uitgebreid beleid op het gebied van sport, gericht op vergroting van de sportparticipatie. Verschillende vormen van subsidie en verenigingsondersteuning maken deel uit van het beleidsinstrumentarium. De Rekenkamercommissie wil graag weten of sprake is van een transparant ondersteuningsbeleid en hoe de ontvangen subsidie de contributie en toegankelijkheid van de verschillende verenigingen beïnvloedt. Vraagstelling: Voorliggende rapportage beoogt op basis van ambtelijke stukken, gemeentelijke jaarrekeningen, interviews en verenigingsonderzoek de raad inzicht te verschaffen in de mate van effectiviteit en doelmatigheid van het gevoerde beleid. Om dit te bewerkstelligen is de volgende hoofdvraag geformuleerd. 'Hoe worden de sportverenigingen in Zoetermeer gefaciliteerd door de gemeente, welke overwegingen liggen hieraan ten grondslag en hoe effectief en doelmatig is het verenigingsondersteuningsbeleid?'
Of het nu in de zorg, het onderwijs of de dienstverlening is, steeds vaker werkt men in teams. Van de mensen in deze teams wordt verwacht dat zij samenwerken aan kwaliteitsverbetering van hun werk. Maar wat hebben teams daartoe nodig? In dit artikel spitsen we deze vraag toe op docententeams in het middelbaar beroepsonderwijs.