Recente publicaties problematiseren de mate waarin onderwijsonderzoek bruikbaar en relevant onderzoek levert voor de praktijk. In het bijzonder is er onenigheid over of er teveel of te weinig interventiestudies worden uitgevoerd. Er is echter geen representatief beeld beschikbaar van welke onderzoeksmethoden onderwijsonderzoekers gebruiken. We onderzochten welke onderzoeksmethoden onderwijsonderzoekers gebruiken door een representatieve steekproef van abstracts te coderen onderwijsonderzoekscongressen op drie continenten, op drie momenten, over de afgelopen tien jaar (n = 3,342). Uit het overzicht komt naar voren dat onderwijsonderzoekers de afgelopen tien jaar steeds minder interventiestudies presenteren (van 17% naar 9%). De overgrote meerderheid van abstracts bij AERA, ACE, HKERA, en ECER zijn kwalitatieve observationele studies. EARLI is een uitzondering met een meerderheid van kwantitatieve observationele studies. Binnen EARLI zijn opvallende verschillen tussen landen zichtbaar. Door een representatief overzicht te bieden draagt deze paper bij aan een op feiten gebaseerde discussie over de samenstelling en richting van de onderwijswetenschappen.IntroductieOnderzoeksmethodes kunnen meer of minder geschikt zijn, afhankelijk van de onderzoeksvraag. Observationele studies zijn geschikt voor het verkennen van een onderzoekscontext, designstudies zijn geschikt voor het ontwikkelen van een interventie, interventiestudies zijn geschikt voor het meten van de impact of effectiviteit. Interventiestudies zijn de minst onbetrouwbare manier om uitspraken te doen over causaliteit en daardoor essentieel voor ‘wat werkt’ vragen (Dekker & Meeter, 2022). In het debat over evidence-informed education, stellen sommige onderwijsonderzoekers dat we te weinig interventiestudies doen, terwijl anderen juist waarschuwen voor een monocultuur van interventiestudies (Dekker & Meeter, 2022). Binnen de onderwijspsychologie bestudeerden Brady et al. (2023) wat de huidige verdeling van onderzoeksmethodes is door publicaties in ‘top-journals’ te coderen. Ze vonden dat het percentage van empirische artikelen dat interventies onderzocht daalde van 47% in 1994, tot 25% in 2020. Om na te gaan of hun observaties een bredere trend weerspiegelen in de onderwijswetenschappen repliceerden we hun studie met een bredere steekproef van congresbijdragen. Congresbijdragen zijn een bredere weerspiegeling van wat onderwijsonderzoekers doen doordat congressen minder selectief zijn en een betere geografische spreiding hebben.Onderzoeksvraag:Welke empirische onderzoeksmethodes gebruikten onderwijsonderzoekers in hun presentaties op congressen van 2013 tot en met 2023?MethodeWe selecteerden de 2013, 2018 en 2023 edities van onderwijsonderzoekscongressen van drie continenten, namelijk de AERA (American Educational Research Association), ACE (Asian Conference on Education) en EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). Om de dekking over Azië en Europa te verbeteren voegden we voor 2023 ook abstracts van de HKERA (Hong Kong Educational Research Association) en ECER (van de European Educational Research Association) toe. Voor elke editie codeerden we een steekproef van maximaal 384 willekeurige abstracts aan de hand van het codeerschema van Brady et al. (2023). De intercodeursbetrouwbaarheid was met een ICC van .704 voldoende.ResultatenHet percentage congresbijdragen van interventiestudies in onderwijsonderzoek nam de afgelopen tien jaar af van 17% naar 9%. Alle congressen, met uitzondering van EARLI, worden in toenemende mate gedomineerd door observationele kwalitatieve studies. Bij EARLI overheersen observationele kwantitatieve studies en vielen landelijke verschillen op. Duitsland en Nederland waren hofleverancier observationele kwantitatieve en interventiestudies en Scandinavische landen presenteerden het minste interventiestudies en voornamelijk kwalitatief onderzoek.DiscussieOnderwijsonderzoek lijkt zich net als onderwijspsychologie langzaam af te wenden van interventiestudies. Dit is een opmerkelijke ontwikkeling, gegeven dat juist interventiestudies nodig zijn om de causale vragen over effectiviteit van docenten en beleidsmakers te beantwoorden. Het signaleren van deze trend in een representatieve steekproef kan bijdragen aan een discussie over het onderwijsonderzoekslandschap. Wat zou het ideale onderzoeksportfolio zijn en wat zou er voor nodig zijn om dit als veld te bieden?
DOCUMENT
Abstract: The key challenge of managing Floating Production Storage and Offloading assets (FPSOs) for offshore hydrocarbon production lies in maximizing the economic value and productivity, while minimizing the Total Cost of Ownership and operational risk. This is a comprehensive task, considering the increasing demands of performance contracting, (down)time reduction, safety and sustainability while coping with high levels of phenomenological complexity and relatively low product maturity due to the limited amount of units deployed in varying operating conditions. Presently, design, construction and operational practices are largely influenced by high-cycle fatigue as a primary degradation parameter. Empirical (inspection) practices are deployed as the key instrument to identify and mitigate system anomalies and unanticipated defects, inherently a reactive measure. This paper describes a paradigm-shift from predominant singular methods into a more holistic and pro-active system approach to safeguard structural longevity. This is done through a short review of several synergetic Joint Industry Projects (JIP’s) from different angles of incidence on enhanced design and operations through coherent a-priori fatigue prediction and posteriori anomaly detection and -monitoring.
DOCUMENT
For my PhD research I build a structural model to predict student success. Initially to show the influence of social media use by first year students in higher education. However, for this research I use the model to investigate the predictive value of a student choice test. This test is mandatory for all students prior to their enrolment at the Amsterdam University of Applied Sciences. In this study two of the Institutes (Communication and Creative Business/Media, Information and Communication) of the Faculty of Digital Media and the Creative Industries participated with a first year enrollment in the year 2017 of 1010 students (respectively of 327 and 683), and in 2018, 1193 students (respectively 225 and 968). This study choice test involved an assignment that the student-to-be had to do at home and bring to the Institute when they took part in the second half of the study choice test. This second half involved an exam in topics central to the curriculum, a Dutch language test and all students had a final meeting with a teacher where they were given a positive or negative advice. Because of the large number of students, a substantial number of teachers and resources were used for this test. In order to see the pros and cons of the test, the predictive value was tested along with other variables which are proven to have a predictive value on student success. The best proven variables from Tinto’s theory were included, based on previous studies. The central variable in Tinto’s study is ‘satisfaction’ (which in other research is revert to as ‘engagement’ of ‘belonging’), consisting originally of a vast number of manifest variables. By using a fraction of those variables, I simplified the model, so it was an easier tool to use for teachers and management and in the meantime, avoiding the capitalization of chance. The smaller latent variable ‘satisfaction’ was tested using principal component analysis to prove the manifest variables where in fact representing one latent variable. Cronbach’s alpha and Guttman’s lambda-2 then provided the internal consistency and reliability of the variable. Along with ‘satisfaction’, the model included different background variables (gender, prior education, ethnicity), commitment and effort, expected progress and of course study success. This was measured by the time it takes a student to finish all first year exams and the average grade point (GPA). SPSS AMOS was used for testing the fit of the model and showed reasonable values for the normed fit index (NFI), the comparative fit index (CFI), the Tucker-Lewis Index (TLI) and the root mean square error of approximation (RMSEA). The advice from the study choice test and the scores were tested in the model to uncover if there was a significant difference. Furthermore, the influence of all variables in the model were compared for their influence on study success.
DOCUMENT