De World Conference on Physics Education vond plaats in Istanbul van 1 – 6 juli met als thema The Role of Context, Culture,and Representations in Physics Teaching and Learning. Deze conferentie wordt eens in de vier jaar door de Europese, Aziatische, en Amerikaanse natuurkunde onderwijs organisaties georganiseerd . Er waren 350 deelnemers waaronder de top van de Amerikaanse en Europese natuurkunde onderwijsspecialisten. Presentaties betroffen allerlei aspecten van natuurkunde onderwijs zoals toepassing van ICT, begripsmoeilijkheden van leerlingen, toetsing, onderzoekend leren, spectaculaire demonstraties, etc. HvA was vertegenwoordigd door Mirjam Venneker van VO-BVE-BiNaSk en lector Ed van den Berg (Pabo). Ed was een van de keynote speakers. Een downloadable annotated powerpoint is te vinden op: http://www.wcpe2012.org/keynote-speakers.html.
MULTIFILE
In this study we investigate, through a questionnaire, in-service student-teachers’ needs and preferences in a master program for a course about learning with technology. Results show that about half of the student-teachers would like to have such a course and about one third has doubts about it. The reasons provided by students with different needs and their preferences for the content, learning activities and teacher support are discussed in this paper, as well implications for the design of teacher preparation programs
MULTIFILE