PurposePhysical stores are increasingly dependent on impulse visits and the impulse purchases of passers-by. Interactive advertising screens in store windows could help retailers increase impulse-visit urges and impulse-buying urges. However, the effects of interactive screens in physical surroundings have not been studied before. Therefore, this study aimed to examine the effect of interactive screens on impulse urges and gain insight into the underlying mechanism that explains the possible effect.Design/methodology/approachAn interactive screen was placed in a store window. Using three field experiments, we studied the effect of interactivity-level (high vs low) on the impulse-visit and impulse-buying urges of passers-by, and the mediating role of self-agency in these effects.FindingsHighly interactive (compared to less interactive) advertising screens in store windows positively affect impulse-visit and impulse-buying urges through self-agency. Retailers can therefore use interactive advertising screens to increase the number of impulse purchases if feelings of self-agency are activated.Originality/valueThis is the first study to examine the extent to which interactive screens in a store window enhance the impulse-visit and impulse-buying urges of passers-by and the mediating factor of these effects. By conducting three field experiments, we achieved a high external validity and managed to share very reliable results owing to the replication of the findings.
Een transformatie naar een nieuw economisch paradigma gaat niet vanzelf: wij maken als mensen onderdeel uit van het gevestigde systeem en gedragen ons daar ook naar. Om een echte transformatie te kunnen maken naar een samenleving met nieuwe en andere waarden moeten we eerst te rade gaan bij onszelf. Waarom doe ik wat ik doe? Hoe verhoud ik mij tot anderen en de samenleving? Wat is het effect daarvan? Word ik daar gelukkig van? Kan het ook anders? We moeten leren om kritisch te kijken naar onszelf, de natuur, de maatschappij, de systemen die wij gecreëerd hebben, waaronder ook ons eigen onderwijssysteem. Rust en stilte Dit nadenken en bezinnen kan alleen vanuit rust en stilte. In het muziekstuk 4’33” van componist John Cage spelen de opgestelde muzikanten 4 minuten en 33 seconden lang geen noot. Met de verwijzing naar dit muziekstuk willen de schrijvers benadrukken dat het nemen van rust en stilte in een tijd van een steeds sneller draaiende economie met meer en meer burn-outs (van mensen, systemen en uiteindelijk ook de Aarde) geen vanzelfsprekendheid is. Het zoeken naar rust en stilte in een dolgedraaide wereld vergt om een actieve inspanning. Vanuit het bewustzijn dat vanuit het stilstaan ontstaat is het mogelijk ons ONT-wikkelen: het losmaken van ingesleten patronen, waarden en gewoonten die ons met de paplepel zijn ingegoten. Een mindshift is nodig is om te komen tot andere maatschappelijke waarden en systemen. Het slagen van de circulaire economie is daarvan in grote mate afhankelijk. Deze vergt andere waardesystemen, andere vormen van samenwerking en een andere consumentenvraag. Die komen er niet vanzelf, dat vergt tijd, inspanning en zelfreflectie op alle niveaus. Behoefte Het boek is geschreven door het ‘collectief circulaire economie’: een samenwerkingsverband tussen auteurs van binnen en buiten Fontys. Het doel van het boek is een nieuw licht te werpen op de benodigde transitie naar een circulaire economie. Het voorziet daarmee in een behoefte van onze studenten, die vragen om meer literatuur over circulaire economie. Daarnaast is het boek ook bedoeld voor docenten en professionals. In de diverse hoofdstukken laten de auteurs zien dat de transitie naar een circulaire economie meer is dan het sluiten van grondstofkringlopen. Zij betogen dat een circulair economisch model niet verenigbaar is met het huidige economische systeem gericht op onstuitbare groei en financiële winstmaximalisatie. De transitie naar een echt circulaire economie vergt een grotere transformatie van de maatschappij als geheel: van een competitieve naar een meer coöperatieve samenleving, van een individualistische naar een netwerksamenleving en van het loslaten van ingesleten consumptiepatronen zoals de wens tot steeds meer bezit. Dat er hierin al iets aan het veranderen is in de maatschappij is zichtbaar: een bijvoorbeeld is de razendsnelle en succesvolle opkomst van servicegerichte bedrijvigheid, zoals bijvoorbeeld Swapfiets, waarbij studenten voor een vast per maand altijd een werkende fiets ter beschikking hebben
Time-access regulations and vehicle restrictions are increasingly used, especially in western Europe, to improve social sustainability in urban areas. These regulations considerably affect the distribution process of retail chain organizations as well as the environmental burden. This paper studies the impact of governmental time windows, vehicle restrictions, and different retailers' logistical concepts on the financial and environmental performance of retailers. We use a case study with two cases that differ in their drop sizes as input for an experiment. The retailers provided all organizational, flow, and cost data of the distribution process between their distribution centers and their stores. We use these data to calculate the impacts of different scenarios on the retailers' financial and environmental performances based on a fractional factorial design in which urban policies and the retailers' logistical concepts are varied, using vehicle routing software. We test the propositions with a third case. We show that the cost impact of time windows is the largest for retailers who combine many deliveries in one vehicle round-trip. The cost increase due to vehicle restrictions is the largest for retailers whose round-trip lengths are restricted by vehicle capacity. Vehicle restrictions and time windows together do not increase a retailer's cost more than individually. Variations in delivery volume and store dispersion hardly influence the impact of urban policy and the retailer's logistical concept decisions. © 2009 INFORMS.
Lastmile.info contributes to livable urban environments and efficient deliveries. LastMile.info is set to become the essential platform for finding and monitoring all the necessary information so that you can optimally plan and execute the final stage of the route during store deliveries:> Clear overview of regulations (such as restrictions and time windows)> Shorter waiting times: reduced financial and environmental burden> Greater driver satisfaction thanks to insight into delivery locations