Many health education programs use progress tests to evaluate students’ progress in learning and to identify possible gaps in the curricula. The tests are typically longitudinal and feedback-oriented. Although many benefits of the progress test have been described in the literature, we argue that the acclaimed facilitation of deeper learning and better retention of knowledge appear questionable. We therefore propose an innovative way of presenting both the test itself and the study process for the test: a real-time-strategy game with in-game challenges, both individual and in teams.
Als projectleiders van het mentorproject Social Work, voorheen Big Brother Big Sister genoemd, zijn we in de afgelopen jaren vaak gevraagd om onze ervaringen met mentoring te delen; op studiedagen of op verzoek van collega’s die wilden starten met mentoring. Er komt namelijk veel bij kijken om mentoring succesvol te laten zijn. Collega’s van Hogeschool Utrecht (HU) stelden vragen als: Hoe heb je het aangepakt?, Hoe ziet jullie training eruit?, Hoe kom ik aan mentoren? De HU heeft vanuit het diversiteitsbeleid ook ervaring opgedaan met mentoring. Ieder jaar gaan er nieuwe projecten van start. Bij het starten van nieuwe initiatieven kun je veel leren van de ervaringen van anderen. Daarom hebben we onze krachten gebundeld met dit handboek als resultaat. Hiermee geven we praktische handreikingen voor iedereen die met studentmentoring aan de slag wil gaan. Het handboek is tot stand gekomen met een bijdrage vanuit het Nieuw Beleid 2009-project mentoring, dat in opdracht van Bureau Talent is uitgevoerd.1 (zie voor voetnoten: pagina 50) Dit handboek is niet het eerste en zal ook niet het laatste zijn. In Nederland wordt de mentormethodiek immers op veel plaatsen toegepast, zoals in maatschappelijk werk en in het bedrijfsleven. In dit handboek spitsen we ons toe op mentoring binnen de onderwijscontext. We wensen je veel leesplezier en bovenal succesvolle en effectieve mentorprojecten
This study investigates the way in which first year students use Facebook. An overview of recent studies on Facebook usage and a survey is presented. The latter is an online questionnaire on the Facebook activities of 618 students (78.6 % of all first year students) of the Media department of Hogeschool van Amsterdam. Previous studies identified four major Facebook activities: 1) information sharing receiving/providing information and generating ideas), 2) sharing for educational purposes (for learning, problem solving and sharing work), 3) social purposes (retrieving personal information about others or themselves, chatting, making appointments and generally keeping in touch) and 4) leisure (gaming and relaxing). The questionnaire’s answers were grouped accordingly and then compared, to provide a better understanding of how students use Facebook. In addition, a range of variables were measured in the survey,in order to map student characteristics such as gender, age, place of birth, living arrangements and the socio-economic status of their parents. Those variables were compared with the Facebook activities using PAWS Statistics 18.0 (formally SPSS)to determine any correlation