Higher education institutions are more and more attempting to connect research to teaching. One way of enhancing this connection is within the work of academics. Currently it is unknown if research and teaching are connected in the work of academics and if this relationship differs between new and old universities. Due to the fading boundaries between new and old universities within binary educational systems, comparing both settings becomes relevant. This research considers the relation between research and teaching in the work of academics by analysing tasks and competencies within job openings of new (N=126) and old (N=246) universities within the Netherlands. Data reduction was done in Atlas.ti8 using coding schemes. Hereafter, a quantitative analysis was applied, containing a descriptive and a correlation analysis. The findings show a negative relation between teaching and research-related tasks and competencies in job openings of new universities, while this relationship is sometimes positive, and sometimes negative in job openings of old universities. These findings yield a discussion about the professional profiles of teachers and researchers appropriate to enhance the connection between teaching and research within new and old universities.
Students and lecturers share educational experiences, each in their role: Students as part of their learning context and lecturers as part of their work environment. But how much of their experiences are similar? A questionnaire was developed to provide insight into the experiences of research integration of undergraduate students (N = 2336) and lecturers (N = 379). For measurements, the Research Attitudes in Vocational Education Questionnaire (RAVE-Q), and Experience in Research Integration scale were applied to the student survey design. For lecturers, all items of the student surveys were rephrased into items related to lecturers’ perceptions of their students’ attitudes and experiences. The findings show that students and lecturers share perceptions about the role of research in their related vocational field and about research integration. However, important cognitive and affective differences were found between students and lecturers regarding research practice. Implications for further research and educational design will be discussed.
Schepen in moeilijkheden op zee leveren vaak besluitvormingsproblemen op tussen de scheepseigenaar/kapitein en de kuststaat. Kuststaten en met name de lokale overheden willen een probleem schip graag zo ver mogelijk weg sturen van hun gebied terwijl de eigenaar/kapitein zijn schip graag zo snel mogelijk naar de kust, een beschutte locatie of haven wil brengen. Het onderzoek geeft onderbouwing voor de besluitvorming rond schepen in moeilijkheden, zowel voor de zeescheepvaart als de betrokken besluitvormers van oeverstaten. Het product van het project is: een, op uitgewerkte scenario’s per scheepstype en lading gebaseerde besluitvormingsprocedure voor zeeschepen in moeilijkheden
Nauwkeurige en snelle detectie van verontreinigingen in voedselproducten is een noodzakelijk maar vaak lastig en technisch ingewikkeld proces. Huidige gouden standaard methoden zijn vooral gebaseerd op nauwkeurige maar dure lab technieken die verontreinigingen kunnen detecteren in verschillende samples. Snellere en goedkopere beschikbare alternatieve technieken bestaan veelal uit dipstick methoden die onvoldoende nauwkeurig zijn en slechts één stof kunnen detecteren. De recente fipronil-affaire laat nogmaals zien dat, ondanks de enorme technologische vooruitgang in detectie technologie, er nog steeds een grote behoefte is aan goedkope, snelle en betrouwbare tests voor het routinematige screenen van voedselproducten. De zuivelindustrie is zeer geïnteresseerd in een snelle, handzame en kosten-effectieve methode om verontreinigingen zoals antibiotica en bacteriën in melk, wei en babyvoeding te detecteren, omdat de huidige standaard detectie methoden, die zij gebruiken, duur en zeer tijds- en arbeids-intensief zijn. Het duurt meestal uren tot dagen voordat een betrouwbaar resultaat is verkregen. Een snellere analyse van de melk bespaart enorme kosten die nu gemaakt worden met het vernietigen van grote hoeveelheden melk (waar sporen van antibiotica worden gevonden) als gevolg van de late beschikbare uitslag. Daarnaast resulteert een snellere analyse in een snellere vrijgave voor de distributie van melkproducten en draagt zo bij tot directe besparingen in operationele kosten. In samenwerking met een aantal MKB-bedrijven en andere relevante partners zal Saxion in dit project een draagbare demonstrator realiseren voor snelle, handzame en multiplexe detectie van antibiotica zoals tetracyclines in melk, gebaseerd op een multikanaals fotonische sensor prototype.. Verschillende bestaande innovatieve technologieën zoals lab-on-a-chip, microfluidica, inkjet-printing en geïntegreerde fotonische sensoren zullen in een demonstrator geïntegreerd worden om het gestelde doel te bereiken. De draagbare demonstrator is een eerste stap richting een handheld device dat in staat is om ter plaatse, zoals bij melkveehouderijen en melkfabrieken, antibiotica in melk snel en nauwkeurig te kunnen detecteren.