About this publication: In their new work research collective Ippolita provides a critical investigation of the inner workings of Facebook as a model for all commercial social networks. Facebook is an extraordinary platform that can generate large profit from the daily activities of its users. Facebook may appear to be a form of free entertainment and self-promotion but in reality its users are working for the development of a new type of market where they trade relationships. As users of social media we have willingly submitted to a vast social, economic and cultural experiment.By critically examining the theories of Californian right-libertarians, Ippolita show the thread con- necting Facebook to the European Pirate Parties, WikiLeaks and beyond. An important task today is to reverse the logic of radical transparency and apply it to the technologies we use on a daily basis. The algorithms used for online advertising by the new masters of the digital world – Facebook, Apple, Google and Amazon – are the same as those used by despotic governments for personalized repression. Ippolita argues we should not give in to the logic of conspiracy or paranoia instead we must seek to develop new ways of autonomous living in our networked society.
MULTIFILE
Introduction: Few studies have examined the sales of stolen account credentials on darkweb markets. In this study, we tested how advertisement characteristics affect the popularity of illicit online advertisements offering account credentials. Unlike previous criminological research, we take a novel approach by assessing the applicability of knowledge on regular consumer behaviours instead of theories explaining offender behaviour.Methods: We scraped 1,565 unique advertisements offering credentials on a darkweb market. We used this panel data set to predict the simultaneous effects of the asking price, endorsement cues and title elements on advertisement popularity by estimating several hybrid panel data models.Results: Most of our findings disconfirm our hypotheses. Asking price did not affect advertisement popularity. Endorsement cues, including vendor reputation and cumulative sales and views, had mixed and negative relationships, respectively, with advertisement popularity.Discussion: Our results might suggest that account credentials are not simply regular products, but high-risk commodities that, paradoxically, become less attractive as they gain popularity. This study highlights the necessity of a deeper understanding of illicit online market dynamics to improve theories on illicit consumer behaviours and assist cybersecurity experts in disrupting criminal business models more effectively. We propose several avenues for future experimental research to gain further insights into these illicit processes.
How do global audiences use streaming platforms like YouTube, Netflix and iPlayer? How does the experience of digital video change according to location? What strategies do people use to access out-of-region content? What are the commercial and governmental motivations behind geoblocking?Geoblocking and Global Video Culture explores the cultural implications of access control and circumvention in an age of VPNs. Featuring seventeen chapters from diverse critical positions and locations – including China, Iran, Malaysia, Turkey, Cuba, Brazil, USA, Sweden and Australia.
MULTIFILE
Digishape is een open innovatieplatform van bedrijven, kennisinstellingen en overheden die breed en cross-sectoraal samenwerken om de grote potentie van digitalisering te benutten voor de watersector. Partijen werken samen aan vernieuwende oplossingen voor concrete opgaven door het inzetten van nieuwe digitale technieken. In april 2020 is BUas partner geworden in het Digishape consortium.In het kader van het innovatie koepelproject Digishape zijn er meerdere use cases aangewezen. Een van de use cases is de ontwikkeling van een Digital Twin voor de Noordzee. Samen met RWS, Deltares, Maris, Marin en anderen werkt BUas aan een Digitwin-Noordzee (NZ) editie in het MSP Challenge simulatieplatform (www.mspchallenge.info). Deze Digitwin-NZ editie is gerelateerd aan een Digitwin Browser applicatie die communiceert met data en modellen in de Cloud. Daarnaast is het de ambitie van de use case Digitwin-NZ om twee bestaande Virtual Reality (VR) proof of concept (POC) verder te ontwikkelen tot een serieuze applicatie die kan worden gebruikt voor MSP.
Sinds de corona reset wordt in de culturele en creatieve sector volop geïnnoveerd om tijdelijke sluitingen en financiële verliezen te compenseren. Aanbieders van hoogwaardige culturele programma’s, zoals presentatie-instellingen en zelforganiserende collectieven, coördineren in hoog tempo digitale expositieruimtes, livestreams en online debatten, waarmee ze hun bestaande (offline en lokale) en nieuwe (online en mondiale) publiek bedienen. Soms ook tegelijkertijd, in een hybride evenement; met een beperkt live publiek én een onbeperkt aantal online bezoekers. Hoe zorgen zij dat beide groepen bij deze livecastings een gelijkwaardige ervaring hebben? En hoe benutten ze de potentie van dit opgenomen materiaal voor publicatie en blijvende publieksinteractie in hun digitaal (web)archief? Ad hoc coronaoplossingen behoeven nu toekomstbestendige doorontwikkeling. Met MKB’ers ontwikkelen we een langetermijnvisie op off/online kennisdeling van hun culturele aanbod, op voorwaarden van duurzaamheid en technologische onafhankelijkheid in het beheer en de data-opslag van hun gepubliceerde materiaal. Verregaande digitalisering en klimaatoverwegingen geven namelijk naast corona urgentie aan een visie op hybride programmering. In het onderzoek worden werkende principes ontwikkeld voor een langetermijnvisie op een hybride en kwalitatief hoogwaardig programma-aanbod, met het oog op het bedienen van nieuw en bestaand publiek na de corona reset, via participatieve livecasts van evenementen, de samenhangende verslaglegging daarvan middels publicaties die uiteindelijk in levende archieven te komen: Om het knelpunt van ‘schermmoeheid’ bij eindgebruikers van programma-aanbod te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘participatieve livecasting’, om de succespijler ‘gezamenlijke publiekservaring bij online evenementen’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van ‘gefragmenteerde informatievoorziening’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘hybride publicaties’, om de succespijler ‘samenhang in off/online programma-aanbod’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van een ‘reactieve houding’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘levende archieven’, om de succespijler van een ‘anticiperende houding in de werkwijze van programma-aanbieders’ te bewerkstelligen.