Introduction: In this study, a blended learning course, designedusing a participatory design approach and Persuasive Technology(PT), was evaluated by students and teachers. The use ofa participatory design and PT may help facilitate a blended learningcourse that motivates students and supports teachers in this relativelynew field. Method: Students received the blended course aspart of their regular curriculum. Subsequently, interviews with students(N = 10) and teachers (N = 3), as well as a survey amongstudents (N = 35) were held to evaluate the blended course. Results:Most of the PT which was implemented motivated the students toparticipate in the online course. The techniques suggestions, similarity,reduction, self-monitoring and tunneling seemed to specificallymotivate students. According to the students, their teacherssufficiently integrated the online course with the Face to FaceClasses. Teachers stated that they stimulated intrinsic motivation,supported students to complete their tasks and facilitated theblended learning process (integrating the different elements ofa blended learning course). Discussion/Conclusion: The use of PTmotivated students. Teachers played a crucial role in mergingdifferent aspects of the blended learning course. Future challengeswould be the implementation of social support online. What do you want to do ?New mail
MULTIFILE
Crime script analysis as a methodology to analyse criminal processes is underdeveloped. This is apparent from the various approaches in which scholars apply crime scripting and present their cybercrime scripts. The plethora of scripting methods raise significant concerns about the reliability and validity of these scripting studies. In this methodological paper, we demonstrate how object-oriented modelling (OOM) could address some of the currently identified methodological issues, thereby refining crime script analysis. More specifically, we suggest to visualise crime scripts using static and dynamic modelling with the Unified Modelling Language (UML) to harmonise cybercrime scripts without compromising their depth. Static models visualise objects in a system or process, their attributes and their relationships. Dynamic models visualise actions and interactions during a process. Creating these models in addition to the typical textual narrative could aid analysts to more systematically consider, organise and relate key aspects of crime scripts. In turn, this approach might, amongst others, facilitate alternative ways of identifying intervention measures, theorising about offender decision-making, and an improved shared understanding of the crime phenomenon analysed. We illustrate the application of these models with a phishing script.
MULTIFILE
Fysieke en digitale sporen worden vaak gebruikt in strafzaken om misdrijven te bewijzen. Fysieke sporen worden meestal geanalyseerd om daarmee de bron van het spoor te achterhalen, maar forensisch onderzoekers toetsen de laatste jaren vaker hypothesen op activiteitniveau aan de hand van fysieke sporen. Op dit moment wordt nog weinig aandacht besteed aan activiteitniveau in de context van digitale sporen. Historisch gezien is dit be- grijpelijk omdat het tot voor kort nog lastig was om een persoon te koppelen aan een digitaal spoor. Maar nu smartphones, sociale media, slimme assistenten en horloges steeds persoonlijker worden, wordt in de bewijsvoering ook bij digitale sporen steeds vaker de vraag gesteld hoe het spoor is ontstaan. Het beantwoorden van die vraag kan helpen bij het vormen en toetsen van hypothesen en scenario’s in het rechercheonderzoek.Dit artikel begint met een introductie over het reconstrueren en bewijzen van activiteiten aan de hand van sporen. Vervolgens bespreken we een aantal Nederlandse strafzaken en analyseren we of en zo ja op welke wijze digitaal bewijs (mogelijk in samenhang met ander bewijs) is gebruikt om de activiteit van een verdachte te reconstrueren. Daarbij is zowel de digitale als de fysieke activiteit relevant nu onze fysieke ruimte en cyberspace in toenemende mate samensmelten. Dit artikel richt zich met name op de wijze waarop digitaal bewijs gebruikt kan worden bij het vormen en toetsen van hypothesen en scenario’s op activiteitniveau, en op de betekenis hiervan voor de opsporingspraktijk.
Digishape is een open innovatieplatform van bedrijven, kennisinstellingen en overheden die breed en cross-sectoraal samenwerken om de grote potentie van digitalisering te benutten voor de watersector. Partijen werken samen aan vernieuwende oplossingen voor concrete opgaven door het inzetten van nieuwe digitale technieken. In april 2020 is BUas partner geworden in het Digishape consortium.In het kader van het innovatie koepelproject Digishape zijn er meerdere use cases aangewezen. Een van de use cases is de ontwikkeling van een Digital Twin voor de Noordzee. Samen met RWS, Deltares, Maris, Marin en anderen werkt BUas aan een Digitwin-Noordzee (NZ) editie in het MSP Challenge simulatieplatform (www.mspchallenge.info). Deze Digitwin-NZ editie is gerelateerd aan een Digitwin Browser applicatie die communiceert met data en modellen in de Cloud. Daarnaast is het de ambitie van de use case Digitwin-NZ om twee bestaande Virtual Reality (VR) proof of concept (POC) verder te ontwikkelen tot een serieuze applicatie die kan worden gebruikt voor MSP.
Sinds de corona reset wordt in de culturele en creatieve sector volop geïnnoveerd om tijdelijke sluitingen en financiële verliezen te compenseren. Aanbieders van hoogwaardige culturele programma’s, zoals presentatie-instellingen en zelforganiserende collectieven, coördineren in hoog tempo digitale expositieruimtes, livestreams en online debatten, waarmee ze hun bestaande (offline en lokale) en nieuwe (online en mondiale) publiek bedienen. Soms ook tegelijkertijd, in een hybride evenement; met een beperkt live publiek én een onbeperkt aantal online bezoekers. Hoe zorgen zij dat beide groepen bij deze livecastings een gelijkwaardige ervaring hebben? En hoe benutten ze de potentie van dit opgenomen materiaal voor publicatie en blijvende publieksinteractie in hun digitaal (web)archief? Ad hoc coronaoplossingen behoeven nu toekomstbestendige doorontwikkeling. Met MKB’ers ontwikkelen we een langetermijnvisie op off/online kennisdeling van hun culturele aanbod, op voorwaarden van duurzaamheid en technologische onafhankelijkheid in het beheer en de data-opslag van hun gepubliceerde materiaal. Verregaande digitalisering en klimaatoverwegingen geven namelijk naast corona urgentie aan een visie op hybride programmering. In het onderzoek worden werkende principes ontwikkeld voor een langetermijnvisie op een hybride en kwalitatief hoogwaardig programma-aanbod, met het oog op het bedienen van nieuw en bestaand publiek na de corona reset, via participatieve livecasts van evenementen, de samenhangende verslaglegging daarvan middels publicaties die uiteindelijk in levende archieven te komen: Om het knelpunt van ‘schermmoeheid’ bij eindgebruikers van programma-aanbod te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘participatieve livecasting’, om de succespijler ‘gezamenlijke publiekservaring bij online evenementen’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van ‘gefragmenteerde informatievoorziening’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘hybride publicaties’, om de succespijler ‘samenhang in off/online programma-aanbod’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van een ‘reactieve houding’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘levende archieven’, om de succespijler van een ‘anticiperende houding in de werkwijze van programma-aanbieders’ te bewerkstelligen.